Fjärde ljuset brinner

081221 Söndag

10:53
Sov inte särskilt bra inatt, vet inte varför. Drömde lite sjuka drömma och sådär, som vanligt..

Idag blir det lilljulafton hos Micke och Pernilla. Det ska bli riktigt mysigt. Och alltid roligare när det är småbarn (Casper) med. Och så är det ju tradition att man får öppna en varsin julklapp på lilljulafton, i alla fall har vi en sådan. Och det säger man ju inte nej till. Vetja vad man ska öppna då. Man tar väl det som verkar mest intressant, hehe.

Imorgon kommer det bli en lång dag. Bara städa och massa sånt. Men jag vill åka till Marieberg och gå runt och kika lite. Om inte mamma vill tänker jag åka själv. Jag har kommit på att jag nästan alltid shoppar ensam. Brukar bli när man väntar på bussen, eller en sväng innan jobbet. Det är liksom skönast så, man slipper kompromissa med någon annan.


18:06
Väldans mys med lilljulafton idag, men man har ju ätit som en tok. Fast jag var duktig och hoppade över fikat i alla fall. Vi fick ju, som sagt, öppna ett varsitt paket idag; mitt blev en sminkbox. Den ska jag fylla med mitt favoritsmink, så jag kan gömma undan min stora skål med smink. Blir nog smidigast så. Faktiskt en hel del fina läppstift, rouge och skuggor. Och flera av penslarna kommer ju väl till pass. Var ett smart drag att öpnna det paketet, haha.
Casper har varit på topphumör, och han har verkligen varit in the center of attention. Mysgubben, jag vill bara ta med honom hem!

Nu ska mamma och jag snart iväg till kyrkan och lyssna på julinsjungningen. Vi skulle egentligen ha varit med, men eftersom vi missat alla övningar typ, så går det inte så bra. Men blir väl mysigt att lyssna ändå.


21:55
Kan inte påstå att kören lät särskilt bra, men däremot var flera av solisterna väldigt bra. Älskade "My grown-up Christmas list", så himla mysig låt. Och "Maybe this Christmas" var också väldigt bra.

Nu sitter vi och kollar på "Heartbreak Hotel", så himla klockren film! Har ätit lite popcorn, och världens godaste apelsin! Nu börjar jag dock bli trött, blir sovas sen.

Imorgon drar jag och lillebror ut på äventyr. Först ska vi hem till Micke och Pernilla för att hämta mammas blomma, som hon glömde idag, och sen drar vi till Marieberg. Jag vill shoppa lite, kanske. Har ju 300 spänn på Gina, får se om man kan hitta något. Den på Marieberg är mycket bättre än de i stan, alltid först med det nya. Kanske köper mig lite annat också, fast man borde ju vänta till rean. Men whatever. Och så ska vi passa på att få billig glass hos Viktoria, på jobbet. Och så ska vi fixa lite grejer åt mamma och pappa. Det blir nog nice. Resten av dagen ska jag städa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0