Staying alive

080827 Onsdag

19:44
Igår hade jag min första naturkunskapslektion. Jag kan väl säga som så att det kommer inte vara mitt favoritämne direkt. Energi och ekologi och sånt där tjafs har aldrig varit min grej. Men vi får väl se.

Gick till Haga på håltimman. Passade på att droppa in och fixa luggen. Det var billgit och bra, 60 spänn. Värt som tusan.
Var helt själv i badet, så himla skönt. Brukar vaar så trångt annars, även om det bara är en person till. Nu kunde jag köra på som jag ville. Det var jätteskönt.
Kom på att jag hade glömt att ta med mig mitt block, så fick impulsköpa ett block på Ica. Som om jag inte har tillräckligt..
Sov i alla fall som en gris på bussen.

Väldigt soft servicelektion. Lyssnade lite, kollade lite på youtube. Slutade en halvtimma tidigare. Need I say more? Älskar läraren, han är PUSS!

Åkte upp på stan och växlade pengar inför Mallroca med Tommy. 2 000 till mig och 1 500 till honom. Ka-ching!

Myskväll hemma, med Vänner.

Idag har det varit en bra dag känner jag. Hade min första barn- och musiklektion. Det var enormt kul. Vi sjöng en massa välkommen- och namnsånger. Massa rörelser och grejer, det blev svettigt. Men verkligen jättekul. Vi ska tydligen vara ute på dagis varje vecka så småningom. Det kommer bli nice. Var jättekul när vi hade MUKO-projektet på dagis.

Hade också ensemble. Det känns också kanon. Har äntligen en bra grupp. Det är jag, Malin Berg, Linnea Börjesson, Hanna, Anton, Andrés och Nicklas. Det blir grymt. Vi ska fördjupa oss i en genre, vi valde 80-talsdico. Vi ville köra "I'm so excited", men lärarna köpte inte att det var disco, så vi får nog ta en annan. Men kul kommer det bli.

Hade möte med Petronella. Jag sökte ju till Gambiagruppen i våras och nu har en person hoppat av, så en plats finns ledig. Jag vill verkligen åka, känns som att det verkligen kan bli en upplevelse. Det är alltså så att vi är en grupp personer som på skolans bekostnad får åka till gambia en vecka och göra vårt projektarbete. Mycket mer än så vet jag inte i nuläget. Men jag vill verkligen åka, det är en otrolig chans. De ska lotta vem som ska åka, står mellan mig och Mahja. Vi får väl helt enkelt se hur det går, jorden går inte under om jag inte får åka. Jag har ju redan ett projektarbete på gång. Men ju mer jag tänker på det, detso mer vill jag åka.

Kom hem strax efter ett. var hungrig som en gris. Fanns som vanligt ingen mat, så det fick bli baguette och grönsaker. Baguetten blev nästan skorpa..
Gick och la mig och sov en timma, och sen åkte jag in till stan igen. Köpte två ringar och ett armband på I am, sen åkte jag till Haga och hade pilates. I love pilates, så himla skönt och jobbigt på samma gång. Mumma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0