Skoltrött

080825 Måndag

14:09
Jag är redan trött på skolan.. Lite i alla fall..

Gick upp så himla tidigt imorse. Låg och oroade mig hela natten för att jag skulle få sova så lite. Då sov jag inte direkt bättre. Åkte i alla fall 07:12-bussen in till stan. Visste inte var WUC ligger, men det gick bra, jag hittade till slut. Försäljning & service som IV-val. Jag tror det blir kul, bara man är beredd på att bjuda lite på sig själv. Läraren är i alla fall jätteskön. Vi har bestämt att vi bara har tisdaglektionen, och istället har läxa mellan varje gång, som vi får beting på måndagen för. Det blir bra.

Det visade sig att det är naturkunskap två gånger i veckan nu på hösten, och sen religion i vår. Hade hellre haft en av varje i veckan, men skit samma.
Vi kollade på en film om Linné, typ. Ljudet krånglade så vi gav upp till slut. Var annars en ganska intressant film.

Nu har vi s-block. Vi har diskuterat filmen vi såg förra veckan, och ska nu skriva något om något ämne som rör filmen. Jag orkar inte. Vi har fram till kvart i fyra på oss. Jag kommer bara få sitta av tiden sen, så jag tar rast nu och jobbar sen.

Efter skolan åker jag och Karin till Marieberg. Orkar egentligen inte, men ändå.


18:51
Eh, ja, det blev inget Marieberg. Karin svarade aldrig på varken sms eller samtal, och var heller inte på platsen jag hade föreslagit. Så jag åkte hem. Snopet. Men innan dess hann jag i alla fall fynda solisar på Indiska för 20 kronor, yay.


20:19
Idag var jag snäll mot min familj. Jag lagade god mat. Det blev wraps med grönsaker och kyckling. Mumsfillibabba!
Nu fortsätter myset med "Mean Girls"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0