Men hur blir det med refrängen då?

080824 Söndag

19:37
Lördagen var väldigt mys.

Marcus, jag och Tommy gick iväg med sopor, och sen gick vi till Ica och pantade alla miljoner flaskor. Vi fick ihop 85 kronor. Tommy och jag använde vår del till att köpa ett paket Daimglass. Det var mumsigt värre.

Vid femtiden åkte vi upp till mormor. Petter var på superhumör så det var inga problem alls. Vi gick till lekparken. Petter ville åka rutschkana, men sen vågade han inte ändå. Bättre var det med gungan. Det var två småtjejer där, typ fem år kanske. De åkte på den där cykelmojängen och Petter ville förstås också åka. Tjejerna ville dock åka fort så det var en stunds ångest bär jag skulle låta Petter, 2 år, åka själv. Det var liksom bara att hoppas att han höll i sig för glatta livet. De där tjejerna var väldigt jobbiga, sådär som man själv var i den ålderna. När man ska visa sig lite tuff. De berättade för mig att de var kära i Tommy. Inte i Petter, eller ens i Marcus som då ändå ser ganska liten ut. Utan i Tommy. Min Tommy. När man är i den åldern, tycker man då inte att alla över tio är vuxna? De kanske diggar äldre män.. Jag hade i alla fall otroligt kul åt detta.
När vi kom hem åt vi kvällsmat, potatisgratäng, potatissallad och tjälknöl. Mumma. Till efterrätt hade vi chokladpudding och grädde.
Vi kollade på Saltkråkan och typ halva Spy Kids 2. Och så lekte ungarna med studsbollar ute på balkongen.
Sen var det dags för Petter att sova. Det gick över förväntan. Det blev en massa knas med vällingen först, men sen blev det bra. Vi läste om fåret, och om Barbapapa. Så himla mysigt. Sen sa vi godnatt och så hörde vi inte av honom mer på hela kvällen. Själv somnade jag i soffan före halv tio, och sov nästan hela tiden tills mormor, Holger och Siv kom hem vid ett. Linn somnade också i soffan.
Underbara ungar!

Idag har jag jobbat. Synd på det fina vädret. Var lugnt och skönt, ibland kom det kunder.

Grillat nu på kvällen. Mumma.

Ska göra lite popcorn och kolla film sen tänkte jag. Om jag orkar. Ska nog bada först. Ska ju upp så okristligt tidigt imorrn, så lika bra att vara förberedd.

Imorgon är det skola igen. Första riktiga skolveckan. Börjar med IV-valsupprop klockan åtta på WUC. Betyder 07:10-bussen. Not so nice..
Efter skolan ska jag och Karin till Marieberg. Kommer vara död, men ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0