If you want it, come get it

080814 Torsdag

11:58
Jag sov underbart inatt. Äntligen. Var utvllad när jag vaknade. Sov cirka 10 timmar inatt igen. Det är bra.

Jag har som sagt bestämt att detta ska bli en svullodag framför tv:n. Jag har varit i affären och köpt på mig godsaker och en SOLO som jag avnjöt i ett skumbad. Senare ska Marcus och jag kolla på den gamla klassikern "Ett småkrypsliv". Lagom nostalgiskt sådär.

Jag är stolt över mig själv. Jag ringde till jobbet idag och drog en vit lögn om att mitt prov imorgon är framflyttat så jag inte hinner komma till jobbet. Det känns inte kul att ljuga, men den här lögnen behövdes verkligen. Jag pallar inte att jobba sex dagar på en vecka. Kroppen sa starkt ifrån igår. Uscha.


16:14
Mys med film i regnrusket. Jag ska dra en till snart, "Den lilla sjöjungfrun". Har inte sett den sen jag var typ fem. En av de få Disneyklassiker jag inte äger. Kommer troligen somna till den också, gud så skönt.

Borde plugga matte idag, men jag orkar inte. Ska bara kolla igenom genomgångarna lite. Det kan ju inte skada. Men ärligt talat skiter jag i hur det går. Jag bryr mig inte om matten. I don't need it. I ärlighetens namn läser jag den hellre intensivt på Komvux om jag någon gång i framtiden skulle behöva den. Yeah.


18:37
Nu orkar jag inte plugga matte nåt mer. Jag har i alla fall kollat igenom alla kapitlen, och jag tror att jag rätat ut en del frågetecken i alla fall. Ska dock kolla igenom genomgångarna på nätet en gång till, det är så svårt att fatta förklaringarna i boken. Men det får gå som det går imorgon, jag dör inte av ett IG.

Fått ännu en liten ångestgrej inför imorgon. Det är så jäkla dumt egentligen, men det känns jäkligt jobbigt. Don't know why. Jag ska i alla fall gå in på körskolan och ge Fredrik en whiskey som tack för all hjälp med körkortet. Fattar inte varför jag tycker att det är jobbigt, men det gör det. Men jag har bestämt mig för att jag ska ta tag i såna saker, det känns så bra efteråt.


19:48
Nu är jag väldigt sugen på att börja träna igen. Har kollat nya tiderna på Haga, de verkar passa mitt skolschema väldigt bra i år. Det gillar vi. Det blir pilates, vattenträning och vattenpiltes, mån, tis, ons och tors. Fast kommer nog bara gå på enstaka pass, man måste ju hinna med annat också. Och så ska jag väl simma. Men ska åtminstone försöka träna två gånger i veckan, helst ett vatten- och ett pilatespass, plus en gång simning. Gärna hinna med att gå promenad och jogga också. Men vi får se hur det känns och sådär. Men tränas ska det göras i alla fall.

Har ganska mycket jag måste fixa inom en snar framtid;
- Klipptid (mest för luggen, men ändå)
- Nya glasögon
- Linsundersökning
- Massagetid
- Träningstider
- Present till Tommy
- Resa
- Ledighet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0