Försöka förstå det de andra vet

080828 Torsdag

15:03
Var beredd på att ha en sjukt seg förmiddag med s-block. Jag som har varit duktig nog att ha gjort alla mina uppgifter under dessa år fick "privilegiet" att börja läsa en 1800-talsbok. Jag hade tänkt mig att det skulle bli en hel del läsning och kanske lite jobb med uppgifter som ska vara gjorda till nästa vecka. Men tji fick jag, dessa tre timmar gick superfort. För det första hade vi lite lektion i 45 minuter, mest information, men ändå. Sen gick jag till Haga och lånade bok, blev som tur är en ganska tunn bok. Sen hade jag lite projektarbetsmöte med Sofie. Det blev inget Gambia. Jättetråkigt, men jag har ju ändå mitt PA så det är lurre. Blev en hel del krångel under mötet, som vanligt. Att det ska vara så svårt att få tider att passa ihop.. Men det löste sig till slut. För tillfället i alla fall. Och sen var klockan kvart i tolv och det var dags för lunch.
På eftermiddagen hade vi vårt första SKRIKA-rep. Det var så himla kul, vi körde en sats ur Mozarts "Requiem". Den är inte helt lätt, men den kommer att låta sååå bra! I love.

Nu är jag hemma. Har pratat med morbror Micke som ska giga i Stadsparken på lördag, tillsammans med Jeremiah Session Band. Han behöver hjälp med att forsla instrumenten från spelningen till studion, och hade då kommit att tänka på att Tommy kanske kunde tänka sig att ställa upp, vilket han ska. Men nu håller vi på att luska fram om vi kan få tag i en bil med drag och sådär. Så det blir ltie mer ringande idag.

Ikväll ska mamma och jag gå på vattenpilates, vilket ska bli väldigt kul. Jag har träningsvärk från gårdagens pilatespass. Ajajaj.


19:40
Det var väldigt skönt med vattenpilates, men det var inte särskilt jobbigt. Men det tog nog lite ändå skulle jag tro. Man blev i alla fall väldigt avslappnad.
Upptäckte att jag blivit lurad av Hagabadet. Jag har nämligen betalat för ett Nautiluskort, då allt ingår, fastän jag sagt att jag vill simma och ha gruppträning. What the hell? Jag har alltså kunnat gå på gym om jag velat, fast det vill jag i och för sig inte. Men ändå. Det var en rejäl prisskillnad. Till saken hör också att jag precis skrivit på avtal för ett år till, men som tur var så hade de inte skickat iväg kontraktet än, så nu rev vi det och tecknade nytt. Nu betalade jag 700 kronor för ett halvår, det är ungefär 120 kronor i månaden. Det är en jäkla skillnad mot 200 kronor i månaden. Men nu är jag nöjd.

Läste om en ny sorts träning, som bara ska ta mellan fem och femton minuter. Eller ny träning är det väl inte direkt, men i alla fall ett annat sätt. Eller hur man nu ska säga. Det är vanlig intervallträning så man går 30 sekunder och spurtar 30 sekunder. Första veckorna ska man bara göra detta i sammanlagt fem minuter (!) och sen ökar man till tio och efter typ två månader ska man köra en kvart. Det låter precis lagom för mig. På fem minuter hinner jag inte bli uttråkad. Och då kan man ju verkligen ta i eftersom man vet att det snart är över. Jag tror att det kommer vara bra för mig. Och man kan väl inte säga att man inte har tid att ge sig ut i fem minuter? Inte om man inte har ett riktigt bra skäl.. Ska nog försöka prova detta nästa vecka. I'm on fire! Jag ska förresten prova på ett pass som heter Free Powerdance. Är inte riktigt hundra på vad det går ut på, men det ska vara ganska lugna, stora, svepande rörelser, blandat med mer kampsportsliknande rörelser. Det verkar kul. Ska i alla fall prova en gång och se hur det är. Man måste ju utnyttja sitt träningskort..

Nu ska jag snart lägga mig i sängen och käka plommon och kolla på Vänner. Har snart sett klart hela serien, vad ska man se sen tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0