Bravely

080809 Lördag

12:26
Igår var det alltså bröllop.
Mamma och jag åkte i god tid. Innan vi skulle fixa med allt inför "spelningen", gick vi ner på torget i Askersund och köpte oss varsin sallad att ha till lunch. De var riktigt mumsiga!
Så kom Johan och kyrkvaktmästaren, och vi övade lite på "För att du finns" och "Hon som jag vill va". Vi tabbade oss som fan, vi hade nog övat för mycket. Eller nåt.
Efter ett tag kom hela brudekipaget. De var så fina! Det blev lite fotografering.
Så blev det så småningom dags för vigsel. Då slog nervositeten till. Jäklars. Fast på ett bra sätt, jag ville göra det så bra som möjligt. Var så fint när de gick in i kyrkan. Det hela gick jättesnabbt, max en halvtimma, så det blev inte lång väntan mellan låtarna heller. Det var ganska skakigt de första två låtarna, men jag tror inte det hördes så mycket. Men "För kärlekens skull" gick jättebra, och det var så otroligt skönt. Var också väldigt skönt sen när det hela var över. Johan sa att han inte ens hade hört oss sjunga, han hade varit så fokuserad på sitt.
Efter vigseln bar det av utåt Tiveden. Vi satte igång med förrätterna på en gång, små snittar. Typisk bröllopsmat. Allt gick faktiskt väldigt smidigt, även fast vi lyckades glömma bort honnörsbordet varje gång vi skulle servera. Vi hade kul. Det var jag, mamma, Ann-Sofie och Matilda som serverade. Ann-Sofie gömde sig mest i köket, så hon fick basa över disken. Jag var kung på att hälla upp vin. Jättegod mat var det, rostbiff och grejer. Och jäääättegoood tårta, jag som inte ens gillar prinsesstårta. Jag fick med mig en stor bit hem. Som tack för allt fick vi varsin vinflaska. Fast mamma och jag hade ju redan fått varsin, men det fanns över så vi fick varsin till. Woho.
På det stora hela var det ett väldigt lyckat bröllop och allt annat var också jättelyckat och vi hade skoj.
Jag passade på att ringa hem Tommy också, så han var här inatt. Mys. Vi delade på tårtbiten som var kvar, och resterna efter det åt jag till frukost, hehe.

Idag sjukanmälde jag mig faktiskt. Jag är inte sjuk så jag smittar, men det har varit för mycket under en lång tid nu. Så för första gången sjukanmälde jag mig från jobbet och det känns skönt. Ska städa, ikväll är det ju kröftskiva. Fast jag ska vara barnvakt åt Linn och Petter. Nu ska jag i alla fall iväg till affären.


14:38
Kanske inte blir någon barnvaktning ikväll. Petter har blivit sjuk. Men vi får se. Fast nu har jag blivit lite pepp på att vara med på kräftskivan istället, hehe. Jag har dekorerat hela bordet och en massa annan space med konfettikräftor. Det ser ut som en myrstig typ. Coolt.
Måste hur som helst ge mig an städningen nu. Blä.


16:03
Blir ingen barnvaktning ikväll. Kanske lika bra, jag är sugen på kräftskiva. Och jag får vara med den minsta bebisen, Casper, istället. Wie.

Snart kommer de första gästerna. Familjen Eriksson, från Nyköping, som vi träffade i Kroatien för två år sedan. De ska bo i vår husvagn.

Dagens outfit; blå chinos (BikBok), svart brottarlinne (Gina Tricot), svatvitrandig tröja (H&M)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0