Back to school

080819 Tisdag

16:09
Så var det dags för skola igen. I like it!
Blev mjukstart, började klockan elva i aulan. Inget man ska klaga på.. Sen har det i stort sett bara varit en massa information, eller snarare repetition av samma saker de sagt i alla år. Var nog förresten första gången vi fått busskort första dagen. Bra tänkt där.
Innan vi gick hem för dagen vid 14:00 planerade vi vad vi ska göra med ettorna imorgon. Min grupp ska ha barndisco. Väldigt fummigt sådär, vi får väl se vad det blir av med det.. Vi ska i alla fall ha med oss varsin micropopspåse och skivor från de yngre åren så att säga.. Blir nog nice.

Efter skolan gick jag till Haga och förnyade mitt årskort. Nu kostar det 209 kronor i månaden, värsta rånet.. Jaja.
Sen upp på stan för att vänta på bussen hem. Gick till Ica och köpte ett päron. Hade tänk köpa en Sofis Mode, men den var slut. Fick köpa den på Gottis istället.
Hittade en ursnygg blå-svart-rutig skjorta på Wear it, av alla ställen. 199 kronor kostade den, så självklart ville jag slå till. Kruxet var bara det att de drog en massa räkningar igår, som jag såklart glömt bort. Så jag fick lägga undan den tills imorgon istället, och så får jag föra över pengar sen. Well, well.
Innan bussen gick tog jag mig en tripp in på Myrorna. Man vet ju aldrig vad det kan finnas för nice stuff där inne. Idga var jag ute efter en väska, men det var ingen som riktigt föll mig i smaken. De var lite för små.. Jag vill ju ha nåt mitt emellan.. Men det fanns helt gorgeous skor där, men eftersom jag ändå inte hade pengar kollade jag inte in dem särskilt mycket närmare. Jag hittade också en snygg herrskjorta i flanell. Men jag är faktiskt ändå lie skeptisk till detta med begagnade kläder. Jag vet inte varför, men jag har en liten motvilja.. Men det är väl bara en vanesak kanske. I alla fall tänker jag ta mig fler turer dit i framtiden.

Fick hem en VeckoRevyn i brevlådan idag. Jag har alltså både den och Sofis Mode liggandes. Yes! Det blir guld.. Fick även räkning på min prenumeration av Chic. Fasen också, nu går pengarna åt. Fast jag får ju ett par tusenlappar av Tommy i början på nästa vecka så.. Hihi.

Tror minsann det blir en liten promenix lite senare..


17:04
Fy för blodsockerfall! När jag kom hem åt jag tre rostade limpskivor och drack ett glas juice. Tydligen kunde inte min kropp nöja sig med det, utan skulle prompt ha i sig annat. Som i detta fallet blev en glassandwich och det sista ur en nästan uppäten chipspåse. Fyyyyy. Det är ju detta man ska undvika..

Har i alla fall svidat om till myskläder, nu blir det promenad! Kom på att detta hade varit ett ypperligt tillfälle för jogging, men har inte ätit nån ordentlig mat, och orkar inte laga nån just nu heller. Det får bli på torsdag! Jag har i alla fall en deal med mig själv att jag ska försöka röra lite på mig varje dag i alla fall..


18:26
Mys med promenad, riktigt höstrusk. Fast det blåste ljumna vindar. Jag gick där bland åkrarna och njöt. På et ställe upptäckte jag en liten sten som någon hade varit kreativ nog att skriva ett sött litet meddelande åp; "not war, just love". Och så var det lite hjärtan på. Jättefint.


19:38
Jag börjar bli lite trött i ögonen. Bäst att gå och lägga sig tidigt ikväll. Ska ju för fasen upp tidigt imorgon bitti. det ärjag inte van vid.


20:33
Nu ger jag fan i det här. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0