Skolkdag

080417 Torsdag

12:01
Idag bestämde jag mig för att ta en dag off. Jag kände att jag behövde det. Har baar lite dålgit samvete över att jag inte är på MUKO:n, men de klarar sig väl själva..
Pappa ringde och väckte mig klockan elva, jag var rätt död. Han ville bara be mig att dammsuga. Onödigt.
Idag är det jättefint väder, och jag har fått Tommy att lova att följa med ut på promenad. Lockar man bara med glass och får så går det, haha.


21:09
Varit en mysdag.
Gick ut på promenad i det vackra vädret, det blev väldigt varmt kan jag säga. Gick förbi affären och köpte flingor och pasta.
Sen satt vi och kollade lite resalternativ. Blir förmodligen av runt höstlovet nånstans. Vi får se.
Sen lagade vi mat. Köttfärssås och pastapennor blev det. Första gången jag gjorde köttfässås, blev rätt mycket improvisation, som alltid. Massa kryddor och grejer. Blev lite fö rmycket tomatsås, men annars var det gott.
Så skulle Tommy in till Hannes, och jag fick en impuls att följa med in till stan och simma. Dammsugningen och disken fick vänta. Tyckte det var lika bra att passa på, efter operationen får jag ju inte vistas i klor på typ tre veckor. Var rätt mycket folk men det gick bra att köra ändå. Bubblade lite också, men det var typ lika varmt i bassängen som i bubblisen så det kändes lite onödigt.
Efteråt gick jag in på bibblan och lånade Jonas Gardells "En komikers uppväxt" eftersom den ska vara bra, och så lånade jag även hem en bok med låtar från 2007, alltid kul att klinka lite. Så gick jag in på Ica och köpte en chokladkaka och en Sprite, kände mig värd det. Typ. Åkte med pappa hem.
Har kollat på So you think you can dance, men jag vet inte om det är något jag kommer följa egentligen. Jag har inte fått någon direkt relation till någon av dansarna, så det känns lite ovärt.
Nu ska jag snart ner till mig och kolla på Sex and the city, som vanligt, och sen sova.
Imorgon blir det soft dag. Eller egentligen är den ju som vanligt, bara det att jag inte har sång, men jag känner ändå att det blir en bra dag. Maybe dags att prova pumpsen och använda den rosa toppen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0