Shake it from my troublesome mind

080408 Tisdag

14:40
Idag är det inget fint väder men jag har ändå på mig min blommiga sommarklänning. Den är lovely, men det känns lite som när man var yngre och gick i långa nattlinnen på somrarna, men det är mys. Blev galasögon idag också, pallar inte linserna när jag är förkyld. Det är första gången som jag använt glasögon i skolan, men jag har upptäckt att jag trivs i dem. Känner mig liksom lite mysig idag.
Var på bildtreornas projektutställning på Kulturhuset på förmiddagen. Det tog väl fem minuter att gå runt där och sen åkte vi tillbaka till skolan och hade lunch i två timmar. Det var mys.
Sen KuHi. Var en helt okej lektion. Upptäckte att jag verkligen gillar klassisk musik, det vore kul att sjunga sådan musik. Coolt.
Vi trodde inte att vi hade någon bild idag men just som jag satte mig på bussen så sa Mahja att vi visst hade det, men då tyckte jag att det redan var försent. Men det kan jag ju inte hjälpa, att jag tror att vi har inställd lektion..
Sitter på stadbiblioteket nu. Är kissnödig, stod i kö nyss men det var en liten unge som tog sån tid på sig att jag inte orkade. Köpte lite godis på Korthuset förut också, syndare!
Ska snart gå till resecentrum och möta min älskade. Mysdag!


18:15
Eftersom farmor ligger på sjukhuset så får jag vara barnvakt hela veckan. Det gör ingenting, Marcus är ju rätt självgående om man säger så.
Nu på eftermiddagen har vi i alla fall legat i soffan alla tre och kollat på Grattis Världen. Håller på att laga lite hamburgare och pommes nu, mums. Senare ska vi baka en äppelpaj och mumsa framför tv:n. Mysmys.
Fick mina grejen från Yves Rocher idag. Det blev ett ljusrosa läppstift, ett knallrosa läppstift, två makeup-svampar, en stoftpenna + en bläckpenna i etui, en mascara samt en burk med några konstiga piller för magen, för totalt 108 kr, inkl. frakt och avisering. Det var ett kap tycker jag,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0