Nobody gets too much Heaven no more

080425, Fredag

10:02
Jag är trött på att vakna tidigt, nu när jag äntligen kan sova hur länge jag vill. Vaknar antingen av att någon duschar, eller att jag behöver gå på toa. Så störande. Och sen så är det för ljust i rummet för att kunna somna om. Så jag ger upp.

Duschade imorse. Jag fick inte riktigt till det med plasten så jag tänkte att jag skiter i den och försöker hålla benet ur vägen. Ja, sure, det gick ju jättebra.. Men jag tänker såhär, att vafan spelar det för roll? Så himlans mycket vatten lär det ju inte komma in och förresten så är det ju tre dagar sen operationen nu. Någon måtta får det väl vara. Jaja.

Blir väl ut i solen idag också. Finns inte mycket annat att göra. Smörja in sig ordentligt i alla fall, annars blir det bara jobbigt. men det är inget kvar av eksemen och det där idag, konstigt. Men massa smörja på ändå. Gör mig brun!

Ikväll kommer Tommy hit, wie, bebis!
Imorgon blir det Kävesta folkhögskola och sen till gammelmormor och Pålsbodamarknaden. YEAH!


11:29
Det är långtråkigt att sola. Jag vill kunna gå på promenad åtminstone. Men nej. Jag vill ha glass men kan inte ens ta mig till affären. Ska det vara så? Vavavavavava? Mina armar lär väl i och för sig dö av ansträngning om jag skulle försöka hoppa till affären.. Men ändå.


15:03
Jag gav upp solandet efter att en hel stack med myror invaderat solstolen. Det var inte mysigt. Men det har ju ändå blivit ett par timmar, och prickarna på händerna kom tillbaka. Det blåser på baksidan, lätt skönast på framsidan på trappen, där är det lä och snorvarmt.

Har lagat mat och sånt. Kycklingfilé och klyftpotatis, min signaturrätt.

Lyssnade klart på Anne Söderberg idag. Sorg. Tänkte börja lyssna på Carolina Gynnings självbiografi men gav upp efter tre sekunder när jag insåg att det var en tant som läste boken. Fatta kontrasten liksom. Nej, fy. Men nu ligger David Batra och Robert Gustafsson & Johan Wahlström i mobilen. Får se om det är något att hänga i granen. Det är i alla fall de själva som läser. Goodie.

Har hittat snyggaste bikinin inför sommaren! Den är brun och har ett silvertryck i form av en blomma och kommer från La Redout. Mitt problem är nu detta; den bruna finns inte i min storlek i boxertrosor, och eftersom min röda bikini är boxer så kommer det att se skapligt skumt ut om jag sen har på mig en mindre trosa. Nejtack. Och jag vill verkligen ha den bruna. I värsta fall får jag köpa den svarta, men det är ju inte lika kul. Men ska kolla runt om jag kan hitta ett par bruna boxers någon annanstans. Det ska väl inte vara för svårt..


16:32
Helt plötsligt blev jag också väldigt sugen på att ta studenten. Detta skulle ju ha varit mitt sista år.. Det känns lite sorgligt att inte få ta studenten med alla barndomskompisar, men samtidigt är det så jäkla skönt att ha ett år kvar. Hade jag gått ut skolan nu hade jag nog haft ångest. Jag vet inte vad jag vill göra med mitt liv. Eller jo, närapå i alla fall. Men man måste välja. Och jag vet inte om jag är redo. Det är liksom väldigt bekvämt på något sätt att veta att jag ska vara på gamla Risbergska nästa höst också. Veta exakt var allt ligger och vilka jag har runt omkring mig. Jag hade nog inte velat jobba kvar på Restaurangtorget efter studenten. I alla fall inte länge. Jag hade då hellre sökt mig någon annanstans, där jag har bättre lön och kan styra arbetstider. Typ Ica. Men vi får väl se hur det blir senare. Nu är jag glad att jag är här och nu.

Löste sig med bikinin förresten. Blev inte den på La Redout, utan en från Ellos, också den brun, som jag hade glömt bort att jag tänkt köpa. Det verkar som att brunt är hett i år för alla bikinibyxor i brunt är slut i lagret. Byxorna får jag levererade 25 maj, hoppas veeeerkligen inte att de blir försenade, eftersom jag vill ha dem när jag är i Kroatien i juni. Fast skulle det skita sig skulle jag väl kunna köpa mig ett par andra bruna, eller i nödfall svarta bikinibyxor på stan nånstans. Man kan ju faktiskt skicka tillbaka byxorna när de kommer sen. Överdelen kommer om någon vecka.


Köpte glass av glassbilen idag. Marcus envisas med att köpa Trollerimix, fast han är i och för sig laktosintolerant, och jag fick köpa småstrutar. De är goda. De lär vara slut innan helgen är slut.

Bytt sängkläder har jag gjort. Jag har fanimig inga matchande påslakan. Eller i alla fall inga matchande kuddfodral. Nu är det typ en kudde med legomotiv, en med Aladdinmotiv, en som hör ihop med påslakanet och en med blommor på. Så himla fult. Men vem orkar bry sig egentligen?


17:37
Wohooo, jag har fått vara ute bland folket! Mamma och jag tog bilen till affären och där var det ett himla ståhej. Jag har alrig sett så många bilar på den lilla parkeringen. Det var väl så att solen började försvinna, då passade alla på att gå och handla. Eller rättare sagt åka bil. I alla fall så fick jag prova kryckorna offentligt. De är lite bökiga, jag vetefan om jag belastar mindre med eller utan dem. Men det tar väl sin lilla tid att vänja sig.

Undrar vart min lille man har tagit vägen? Om han ska ha mat får han minsann sno sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0