Everything's all right

Onsdagen den tjugofjärde oktober nollsju

Fjortontrettiofyra:
Idag är det FN-dagen. I couldn't care less.
Hade s-block imorse. Kom på att vi skulle jobba med grupparbetet och då blev jag ledsen i ögat för jag hade inte bestämt med någon grupp och visste inte vilka jag skulle vara med eller vad jag ville arbeta med. Som tur var så frågade Martina om jag ville vara med henne och då blev jag glad igen. Jag, Martina, Jenny och Lovisa jobbar med "Mycket väsen för ingenting", en pjäs av Shakespeare. Vi kollade lite på den idag men vi fattar inte mycket. Well, well. Skönt att kolla på film i alla fall fast det vetitusan hur vi ska redovisa. Vi får se.
Sen var det FN-show i aulan. Kör B sjöng tre sånger och sen skulle vi tydligen vara med kör A och sjunga "Together" som vi gjorde förra året fast det visst evi inte om förrän vi såg lappen i aulan. Men vi sjöng på så gott vi kunde i alla fall. Efter första konserten ringde Tommy och ville ha sällskap så han kom ner till skolan och umgicks med mig. Bulle. Gick till Willys och köpte lite godis för det kostade bara treochnitti. Sen åkte han till arbetsintervju och jag gick på matte och klassråd.
Nu borde jag egentligen plugga men jag känner ingen ork för tillfället. Men snart ska jag sätta mig och jobba med matte och GEMU. Och fortsätta råplugga text tills ikväll.
Tommy blev erbjuden jobb direkt efter arbetsintervjun. Så himla bra! Han får börja redan på måndag. Får se om han tar det, han ska på en till intervju om ett par minuter. Får se vad de säger där.. Men stört bra att han får jobb sådär på direkten. Han skickade ansökningarna i lördags och i måndags blev han kallad. Helt stört flyt.
Är mindre nervös idag än igår. Bra. Fast jag kommer säkert bli jättenervös ikäll sen ändå men man får ju faktiskt uppsjungning innan så då kanske den värsta nervositeten går över. Walla. Jag ska äga, jag vill så gärna! Jag vet att jag kan göra min låt bra, hoppas bara att den går fram idag. Fatta nervös man kommer vara ikväll när man väntar på att de ska ringa. Kanske man väntar förgäves.. Muuuuh.


Nittonfyrtiofem:
Stört skönt att det är över. Var inte alls farligt. Jag kom till NA som andra person och fick därför sjunga som andra person också. Bra system.
Först pratade jag lite allmänt med körledaren och två snubbar från Lions och sen fick jag sjunga lite med körledaren. Gick jättebra, förutom att jag tappade lite text ibland men det spelade ingen roll. Sen fick jag sjunga lite Gläns över sjö och strand. Jag känner att det gick jättebra, jag gjorde i alla fall allt jag kunde och kommer jag inte med så gör jag det inte, men jag har i alla fall gjort mitt bästa. Men jag hoppas till tusen att jag kommer med, jag vill verkligen. Tänk, fyrtio framträdanden. Det är sjukt mycket men fyyyyy så kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0