Sluta ljuga

070501, tisdag

12:34 - Det vart inte så misslyckat igår ändå.
Jag försökte mest få dagen att gå, så vid fyra-tiden gick jag och la mig i min säng och kollade på tv. Mådde massa illa så jag somnade till slut. Vaknade vid sju. Gick då och satte mig vid datorn och beställde ny bikini, hoppas den blir bra.
Tommy ringde och sa att han inte skulle på krogen och bad mig komma till honom. Självklart åkte jag.
Åt mat med familjen först; potatisgratäng och fläskfilé, sen gick jag till bussen. Massa fulla ungdomar som satt där bak och skränade, jobbiga som fan.
Kom till Nora vid tio. Vi kollade på film och tv och grejer. Jag var hur pigg som helst och kunde inte somna på kvällen. Vid halv två satte vi på White Noise och den var slut vid tre nån gång. Tommy somnade mitt i men jag kunde inte sova, jag var klarvaken. Jag somnade inte förrän vid fyra.
Vaknade vid halv elva och försökte få liv i Tommy för jag ville inte vara vaken själv. Tyckte synd om honom så jag läste en stund men sen fick han banne mig vakna.
Nu är han iväg och duschar, ska snart äta frukost och så ska vi åka hem till Vintrosa. Bra, då får jag sällskap hem. Och nattligt sällskap är aldrig fel.

Jag längtar så grymt mycket till Kroatien nu. Ghaaaw. Vill bara vara framme, sätta på mig bikini och springa ner till havet, kasta mig i vattnet och snorkla. Lägga mig och soltorka tills jag är så varm att jag måste i igen. Gå på långa strandpromenader med Tommy. Köpa frukt på marknaden i Rovinj. Spela kort med hela familjen tills ljusen slockar och vi inte ser något längre. Krypa ihop bredvid Tommy i det lilla tältet vi ska sova i eftersom vi inte får plats i husvagnen. Mysmysmys.
   Längtar massa till London också. Fortfarande inte så mycket planerat där, men vi har i alla fall biljetter. Måste fixa hotell snart, jag får lite panik, haha. Men det ska bli sjukt mysigt att åka dit i fem dagar med min bebis. Lovelovelove.




13:42 - Tommy missade visst att säga till mig att han inte hade jobbat igår, så han är iväg och jobbar nu. Så nu sitter jag här helt själv på Rävbergsvägen och vet inte vad jag ska ta mig till riktigt.



For almost eighteen years I've been trying to believe and confide in different people I've found
Some of them got closer than others, some wouldn't ever bother and then you came around
I never really knew what to call you, you didn't know me at all but I was happy to explain
I never really knew how to move you so I tried to intrude through the little holes in your vaines and I saw you
But that's not an invitation, that's all I get
If this is communication, I disconnect
I've seen you, I know you but I don't know how to connect, so I disconnect

You always seem to know where tp find me and I'm still here behind you, in the corner of your eye
I never really knew how to love you, but I know that I love you through the holes in the sky where I see you
But that's not an invitation, that's all I get
If this is communication, I disconnect
I've seen you, I know you but I don't know how to connect, so I disconnect

Well, this is an invitation, it's not a threath
If you want communication, that's what you get
I'm talking and talking but I don't know how to connect
And I hold the record for being patient with your kind of hestitation
I need you, you want me but I don't know how to connect, so I disconnect

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0