Questioning my own questions on and on

070321, onsdag

09:29 - Tommy
fick ingen tatuering igår för de hade bokat fel eller nåt liknande. Han fick ny tid på fredag istället, preliminärt i alla fall. Snyggt kommer det bli i alla fall. Vi mötte Anna på väg in till stan så vi umgicks med henne ett tag. När vi släppt iväg henne till hennes möte med Johannes så gick vi till Lindqvists och fikade lite innan jag skulle på bilskolan. Stackars Tommy fick åka hem och göra ingenting tills jag slutade. Det visade sig att jag har träffat min körskllärare Fredrik en massa gånger innan, för han umgås visst med mina föräldrars kompisar och sådär, så vi hade träffats många gånger när jag var yngre, men jag kände ju inte igen honom till utseendet och såoch inte han mig heller, men ändå. Han ska fixa så att jag kan få lite längre körlektioner och så eftersom pappa har fixat bil till bra pris till honom. Min far är bra på att ha kontakter.
Råkade viss ställa klockan lite felimorse så vi vaknade en halvtimme innan bussen skulle gå men vi hann i alla fall. Jag var hos tandläkaren. Hatar dem, men det gick bra. Fick komma in tio minuter innan jag skulle ha tid och kom ut efter tio minuter utan hål. Hann precis med Karlskogabussen hem. Fick mig en liten promenix i vårsolen, det var skönt.
Idag blir det till att bara ta det lugnt. Dissar filmen som är efter klassrådet, Bara Bea. Har sett den tusen gånger och så är det bättre att jag hinner vara hemma och käka innan körksolan. Jag tror inte att det är närvaro där heller så. Körskola ikväll igen då och sen är älskling hemma och väntar på mig när jag kommer hem. Mys.

11:52 - Jag har kommit fram till att jag lider av stress. Jag fattar egentligen inte varför, fö rjag har liksom inte särskilt mycket att stressa till. Okej att man har bråttom till bussen ibland men det räknas inte till stress. Jag vet inte varför det är såhär, men en gissning är att det är nån form av efterklang från när jag var nära att bli utbränd under 2005 och 2006. Då hade jag verkligen sjukt mycket att göra, jag hade ingen tid för mig själv. skitjobbigt var det, även om jag kanske inte riktigt fattade hurpass jobbigt det var där och då. Det har kommit nu i efterhand. Nu har jag inget att stressa över längre, jag har ingen träning eller nåt längre och jag har mindra att göra i skolan. Men likförbannat stressar jag. Har ofta huvudvärk som förmodligen kommer ifrån stel nacke och rygg som i sig kommer ifrån att jag alltid går runt och spänner mig. Har fått magproblem igen för att jag är stressad, får liksom kramper i magsäcken och blir illamående. Jag har vissa dagar då jag kan börja gråta för minsta lilla (okej, det har säkert ni andra också, men ändå) och många dagar känns livet piss fastän jag har all anledning att vara lyckligast i världen. Till och med dagar som jag bara ska ligga hemma och ta det lugnt är jag stressad. Det enda som jag kan göra utan att vara uppe i varv är att ligga i badkaret med en tidning eller en bra bok. Då kan jag faktiskt slappna av. Fast å andra sidan så orkar jag inte ligga i badet längre än tio minuter, men i alla fall. Ångestattacker har jag börjat få, får svårt att andas och känner mig instängd i mig själv. Jag kan i och för sig inte med säkerhet säga att det är stress det beror på, men det är den enda vettiga förklaringen jag kan komma på just nu. Därför måste jag ta en dag här och där och bara ta det lugnt, vara för mig själv och unna mig saker. Är väl inge hit att mula i sig godsaker, ibland får jag ångest över det och spyr upp det. Är dock inte bulimiker, så don't worry folks. Well, well.
Ska passa på att sätta mig ute i solen med min nyinköpta SOLO-tidning och bara njuta. har lagt in en hög tvätt i tvättmaskinen. Ska göra mig vårfin och bara njuta av det fina vädret och sedan göra en nyttig lunch. Det kan jag behöva! Kanske att jag till och med tar mig ut på en promenad till. Plocka lite vårblommor kanske? Mysigt. Ta med kameran kan jag göra. Jag måste fixa livskvalitet innan jag går under. Helt sjukt att man kan må dåligt när man egentligen har det så himla bra; jag har en underbar pojkvän som jag älskar över allt annar här i världen, jag trivs med min familj, jag får sjunga flera gånger i veckan, jag går på en helt fantastisk skola med underbara kamrater, har massa spännande resor att se fram emot och listan kan göras lång. Ändå är jag inte lycklig. Varför? Jag vet inte. Behöver man alltid veta? Ja, jag tror nog att jag skulle må bättre av att veta varför jag mår dåligt, så att jag kan ta tag i det och förändra. Anyways, nu ska jag gå och göra mig iordning och sätta mig i det fina vårvädret!  

13:41 - Måste säga att det var väldigt skönt att sitta ute. Hade bara på mig kjol, leggings, linne och tunn kofta och frös ändå inte. Kände att solen brände lite på benen, skönt. Vart inte så jättelänge, men var skönt så länge det varade. Vart dock ingen nyttig mat, vart en pizza som jag hittade i frysen. Damn it. Ska ta med mig lite frukt till bilskolan, fast man får ju i och för sig frukt där. Men ändå.
Imorgon ska jag till optikern och så ska jag faktiskt gå på matte, det du. Måste dock stanna kvar i stan efter skolan eftersom jag slutar relativt sent, men då ska jag passa på att gå på shoppingrunda. Har bestämt mig för att jag får shoppa för de 200 kronorna som jag fick av Anna igår. Ska sätta undan så mycket som möjligt av nästa månadspeng till Londonkontot. Passa på att köpa solglasögon, ett par linnen och så ska jag ta en hundrign att köpa underkläder för. Blir nog bra, känner inte att jag har behov att handla mer än så och det blir inte dyrt heller. Om jag handlar imorgon kan jag köppa tre linnen för 200 spänn och det är det ju lätt värt. Så har jag en H&M-check som jag ska använda till solglajjerna och så ska jag tigga till mig en hundring till ett sånt där erbjudande med tre trosor för 99 kronor på Lindex, min mamma kanske är generös. Annars får det vara den enda hundringen jag spenderar av min månadspeng. Resten måste gå till London och så måste jag ju ha lite matpengar till Stockholm i påsk då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0