On a holiday

070326, måndag

21:55 -
Det har varit en bra helg måste jag säga. I lördags var det dags att åka till IKEA med Anna. Våra planer höll på att krasa sönder då Tommys och min buss gick sönder trehundra meter efter att vi stigit på. Jäkla skit, tänkte vi då, men som tur var så kom det en ny buss inom tio minuter. Vi hade ändå tjugo minuter till godo innan Annas buss kom så vi passade på att smita upp på H&M. Jag hade tänkt köpa lite linnen och så men jag ångrade mig och köpte en väska och ett par solglasögon istället och det var nog lika bra det. Höll på att missa bussen ut till Marieberg bara för att kassörskan på H&M glömde att ta bort larmet på min väska men vi hann precis. Var väldigt mycket folk där ute men det var väl vad man skulle räkna med när det var lönehelg. Vi gick på IKEA, där de höll på att göra om, och på Skopunkten för att kolla lite vårskor. Nog ska jag kunna lura på mamma åtminstone ett par skor därifrån.. Så gick vi till Europris för Anna ville kolla på staffli men det vart mest kakor. När vi var sådär lagom trötta gick vi till Marieberg och åt grillad ciabatta, vår special där. Gottigott. Sen var det dags att åka hem. Det skulle skilja ganska mycket på 31:an och 522:an så jag ringde efter skjuts. Jag fick ringa två gånger hem, två gånger till pappas mobil och två gånger till mammas innan Marcus ringde upp. Han ville att jag och Tommy skulle komma hem och leka med honom. Skjuts fick vi i alla fall. Eller skjuts och skjuts, jag fick köra, och automat var det och det var ju väldigt ovant. Men det gick bra. På kvällen spelade vi poker med Marcus och så kollade vi på hyrfilm.
På söndagen fick vi gå upp extra tidigt bara för att pappa ville att vi skulle hjälpa till ute i trädgården. Kånkade pinnar och skit och sopade på gatan. Usch, jag hatar att jobba i trädgården. Sen gick vi in och fikade och spelade lite mer poker och så kollade vi på en andra hyrfilm. Jag tvärslockande och höll på att sova mig igenom hela dagen, var sjukt seg. Men fick masa mig upp och göra mig iordning eftersom jag skulle till Garphyttan och repetera inför påskspelet. Det var faktiskt rätt kul, jag tror det kommer att bli jättebra när det är klart. Roine, som spelar Jesus, är grymt övertygande och har en röst som heter duga. Yeah. Tommy sov hos mig hela helgen, jättemysigt.
Så idag var det måndag igen. Grattis, Sofie, som fyller 17 idag! Hade ljudteknik och spelade in In my own time, och lade på effekter. Var ganska kul idag. Sen åkte jag och Sofie upp på stan och kollade runt. Hittade världens sötaste kjol som jag ska försöka lägga vantarna på så småningom. Åt på La Baguette. Har 80 öre på kontot nu, känns inte bra. Åkte tillbaka till skolan och hade ensemble. Jag fick sjunga en sista gång på Black magic woman och sen bytte vi låt som tur var. Fick spela gitarr istället. Gick åt skogen men ändå. Grymt fint väder ute så jag passade på att gå på långpromenad medan jag väntade på att Tommy skulle sluta. Hann ända bort till John Bauer. Var skönt som sjutton. Åkte tillbaka till stan och fixade lite grejer till Tommy och så köpte vi glass medan vi väntade på bussen hem. Hem till Nora och kollade på AFV och Prison Break. Var meningen att jag skulle åka hem men vi missade bussen så jag hade inte mycket till val, får sova här. Men det gör inget för det är så mysigt. Kommer väl lite sent till s-blocket imorgon men jag får väl säga att jag har varit hos tandläkaren eller så. Whatever. Imorgon blir det i alla fall till att städa hemma och så ska jag repa till påskspelet samt gå på kör. Så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0