Halli Hallå!

070311, söndag

19:35 -
Igår var det en riktigt bra dag. Åkte med tåget från Örebro vid 15:00 och var uppe i Stockholm vid 17:00. Jag och Tommy satt och läste tidningar och åt godis hela vägen. Så skönt med tåg. 
Jag tror banne mig det tog oss en halvtimme att ta oss från centralstationen. Vi skulle nämnligen gå på toaletten, men självklart så kostade det fem kronor och vi hade inga kontanter över huvud taget. Så då fick vi först leta reda på en bankomat som inte hade en tre mil lång kö, sedan springa in på Pressbyrån och köpa tuggummi så att vi fick växel, och sen gå till en växelautomat och växla en tjuga. Sen fick vi i alla fall gå på toaletten, och det tyckte Tommy var himmelskt, haha. 
Sedan drog vi oss bortåt Gamla Stan. Var nästan inga affärer öppna men det var café vi skulle på så det gjorde oss ingenting. Hade redan sedan länge att vi skulle gå på Chokladkoppen, som blivit vårt favoritcafé i Stockholm efter vår shoppingdag i januari. Vi var inte så sugna på fika så det blev lite matigare istället. Jag åt bakad potatis med skagenröra och Tommy åt en macka med kyckling. Det vart rejält dyrt men det var verkligen enorma portioner och jag åt inte ens hälften av vad som låg på tallriken så det var i alla fall väl spenderade pengar. Dessutom är det världens mysigaste ställe, me like.
På väg mot söder hittade jag världens roligaste skyltfönster, massa konstiga djur. Har finfina bilder på det som kommer upp på bilddagboken inom kort. Yeah.
Vi hittade så småningom till Hotell Rival, även om det tog oss en stund. Jättefint var det verkligen. Kom in i salongen rätt så snabbt och fick inte vänta så länge där inne heller. Hela publiken vart helt i extas när showen drog igång. Vi var alltså på Kvareteret Skatan om det nu är någon som har missat det. Sjukt kul var det. Det började med att man fick se skuggdanser där man fick alla roller presenterade, eller man såg i alla fall lätt vilka det var. Hela föreställningen var verkligen jättebra och jag skrattade så jag dog. All cred till Johan Glans, David Batra, Anna Blomberg och Cecilia Frode
Efter föreställningen gick vi till stationen och kollade vart vår buss hem skulel gå ifrån. Sen skulle vi äta, men allt stängde på stationen då vid tio så vi fick gå till ett annat McDonald's i närheten. Stod värsta biffnegern bredvid mig. Min första tanke var att det måste ha varit en amerikan för han såg verkligen exakt ut som alla livvakter gör i USA. Och tro på fan att han var det också. Dessutom hade han ett all access-kort till P. Diddys och Snoop Dogs konsert så jag misstänker att han faktiskt var livvakt på riktigt. Var bara en massa junkies där också, jag vart fan rädd.
Sedan hade vi lite tidspress på oss och då skulle Tommy gå på toa så jag fick ensam gå till Pressbyrån och köpa lite godis till hemresan. Var ett fyllo där som bråkade med personalen. Det var lite obehagligt men ändå jättekul i efterhand.
Så kom vi på bussen i sista sekund i alla fall och sen somnade vi rätt så fort. Fick vänta cirka tjugo minuter hemma i stan sen innan Vintrosabussen kom. Bara massa fyllon på bussen såklart. Massa gamla människor från Vasa och sådär. Jag gillar't inte. Hem och sov.
Vaknade 07:30 imorse. Gick upp och duschade men lät Tommy ligga kvar och snooza en stund. Lena kom och hämtade oss 08:40 och skjutsade oss in till Längbro där jag skulle ha konsert med min kör. Jag hade ett solonummer och efter att ha fått öva den en gång på "genrepet" så gick det jättebra sen på konserten. Jag var knappt nervös ens, kändes jättebra och jag fick massa beröm i efterhand. Stolt över mig själv att jag vågae och Henrik har lovat att det kommer bli mer solon för min del senare.
Åkte upp på stan och åt mat på Grill Corner, pizza, för gott. Sen hem och kollade klart på första säsongen av Prison Break. Sen sov vi och så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0