We've been through bad times

070729, söndag

18:38 - Igår var det mycket folk på Marieberg. Hade hur mycket disk som helst precis innan vi skulle stänga, men vi lyckades komma iväg skapligt fort ändå. Jonna Göthlin började igår, hon är ju faktiskt trevlig. Nu behöver inte jag vara rookien längre, haha. Vid femtiden kom Tommy till mig och jag sa åt honom att gå ner och vänta på Coop. Sen träffades vi utanför Marieberg och så åkte vi hem till farmor som hade sin sjuttioårsfest. Det var inte särskilt kul. Jag var dynghungrig men det var fortfarande långt kvar till maten. Hittade en godisskål i källaren som jag snodde av. Spelade lite biljard med Marcus och Tommy och så kollade vi på the New guy. Åt en massa potatisgratäng och melon. Framåt elva var jag trött och då somnade jag i Tommys knä medan vi tittade på Mumiens återkomst. Var hemma vid halv ett på natten.

Idag har jag jobbat igen. Fått lära mig lite i glassbaren, ska stå där mycket nästa vecka. Annars mest lobbyn som vanligt. Jobba imorgon också.
Nu sitter jag och väntar på att Anna och Johannes ska komma till mig. Vi ska titta på Linas kvällsbok. De ska köpa med micropopcorn och cola till mig, wei.



22:23 - Har varit en trevlig kväll. Johannes vågade inte kolla på mysscenerna så han gick upp och kokade kaffe. "Jag behöver en kopp på kvällen". Kollade på massa gamla filmer på min mobil, gudars.
Jag vill ha lön nu! Inte för att jag känner mig fattig. Eller jo, jag äger inte ett öre för tillfället men hinner inte göra av med något heller. Och får pengar på onsdag så det är lurre, men ändå. Jag har inte bestämt mig för vad jag ska spendera dem på. Beror lite på hur mycket jag får. Vill spara ihop till en laptop i alla fall. Har man tur kanske man kan få en skapligt billigt. Men vet inte om jag ska köpa mobil först. Har ju hittat en snygg och funktionell för typ 1 000 spänn, men vilket ska man ta först? Blir nog mobilen. Har egentligen inget behov av en laptop. Jag klarar mig bra med den här datorn. Nästan aldrig så att jag behöver vänta på att få andvända datorn så det är lugnt. Min mobil är ju i alla fall gammal, men den funkar i alla fall. Batterierna börjar lacka dock. Blir nog mobil i alla fall. Den är snygg. Yeah. Ska lägga undan pengar från varje lön i alla fall, det är alltid bra till oförutsägbara utgifter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0