Provjobb

070718, onsdag

08:39 - Kändes inte alltför pepp att behöva gå upp tio i åtta idag. Det var så skönt i min säng, men fyller pappa år så gör han det. Han fick två filmer av mig och Marcus och en vinkylare och en campinglampa av mamma.
Jag är trött, men inte jättetrött. Förhoppningsvis klarar jag mig idag i alla fall.
Ska ta en snabbfrukost och sedan gå ut och gå i raskt tempo i tjugo minuter. Så måste jag till affären och köpa lite lunch.
Är nervös inför provjobbet idag. Vill verkligen inte göra bort mig. Jag är ju så dum ibland när jag blir stressad. Förhoppningsvis är det inte så jättemycket folk idag så att jag kan ta det lugnt och verkligen lära mig allt från scratch. Så får man ju hoppas att de tycker att man är bra så att man får fortsätta jobba. Bara att hoppas på att de inte ringer på fredag kväll och säger att man ska jobba på lördag eftersom det kommer släkt hit då. Men då får man väl akutringa runt och ändra tid. Det styrs.
Nej, nu ska jag ladda upp på bilddagboken och sen sätta igång.




21:02 (Vintrosa) - Jag har fått jobb!!!!!!
Jag fick vara på Nellys en stund, fick se hur kassan funkade och sådär. Gjorde iordning en del mat, typ tacotallrik, bakad potatis osv. Resten av dagen var jag ute i lobbyn och plockade sik och det passade mig alldeles utmärkt, för där kan man inte göra bort sig, så länge man håller sig ifrån att krascha porslin och sylikt, men sånt är jag relativt bra på att undvika. Det gick i alla fall jättebra och jag var helt pedantisk vad det gäller dikstället, allt måste stå på sin plats och nåde den människa som satte in sin bricka. Vet inte hur många gånger jag fick gå och ta nya diskvagn och tömma soppåsen, det var säkert tio gånger. Sjukt mycket folk var det. Alla tyckte synd om mig som fick börja en sån dag men jag tyclte det var skönt att det alltid fanns att pyssla med. Uppenbarligen gjorde jag ett bra jobb för jag ska tillbaka och jobba på söndag! :D Johooo! Så himla glad är jag och det är helt okej betalt kan jag tro. Har inte riktigt fått veta hur mycket, men har för mig att det ligger runt 85 - 90 kronor i timmen, kanske mer. Och så är det mycket OB, idag hade jag två timmar och på söndag är det fem timmar så det är asbra. Trevliga medarbetare är det också. Känns kanon. Men himla skönt att slippa jobba imorgon för jag är helt slut och fötterna är så ömma att jag haltar. Ska ta mig ett varmt bad nu och sen gå och lägga mig. Imorgon kommer Tommy! :) <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0