My name is Inga and I'm from Sweden

070726, torsdag

11:28 - Var en riktig kanonkväll igår.
Åkte in till stan med 16:25-bussen. Anna var inte riktigt klar än så vi fick vänta en stund på henne. Gick runt på stan och kollade läget. Massa människor, mest fjortisar och drägg. Så kom Anna och då gick vi ner till Här går man och jag fixade ny tid för övningskörning. Första dagen blir tisdag 08:00, fyyy vad jobbigt. Men lika bra att ta det tidigt eftersom jag inte vet när jag jobbar och så. Tommy bokade också tider. Han får inte ta körkort före mig, då blir jag ledsen.
När vi var klara där gick vi och kollade lite mer på stan. Jag köpte en blå klänning med fickor på Lindex, riktigt skön. Sen gick vi och satte oss vid kyrkan. De delade ut saft och bullar där så vi satt och fikade och sen kom Hannes också. Satt kvar en stund och glodde på folket och sen gick vi ner mot scenen. Jag var bäst på att hitta vägar genom trängseln. Vi hade velat se Danny och Ola bara för att få se alla fjortisar hoppa omkring men det tog sån tid så vi gav upp efter en timme och då hade inte ens någon av de riktiga artisterna börjat. Men det fanns roliga människor att titta på, till exempel en jätteful gubbe, och en modemiss till pojk som hade flanellskjorta och fleecejacka.
Sen blev pojkarna hungriga och då begav vi oss till Victoriagrillen. Jag hade lovat att bjuda Tommy på pizza på galejan för att det är billigt där men de jäklarna har höjt priset så då ville vi hellre sitta på Victorias uteservering. Så då blev det kycklingrulle till Tommy och kycklingtallrik till mig. Gott var det allt.
Sen upp på stan igen. Träffade Sofia och Rebecca. Sen kände Anna att hon behövde gå hem till Johannes. Jag, Tommy och Hannes ville gå till Frimis men inspg att vår buss snart skulle gå så vi sket i det. Satt utanför Entré i en timme. Snackade massa skit som vanligt.
Sen så blev det dags för oss att åka hem. Hannes tog sin cykel och drog hem till Rynninge och jag och Tommy plus tusen andra tog bussen till Nora. La oss i sängen och kollade på Dirty Sanches, 2 ½ men och Simpsons innan vi somnade.

Idag blir det nog ingenting gjort. Ligga och slappa hela dagen typ. Men det blir bra, för då får jag tillfälle att läsa Harry Potter. Den är bra, men jag blir ledsen när jag tänker på att det är så många som ska dö, man vill ju ha massa fortsättningar. Gah!
Åker nog hem imorgon tror jag. Man vet aldrig när man får jobba så då känns det bäst att vara hemma. Måste säga till mamma att tvätta mina jobbarkläder.



20:38 - Har verkligen varit slappardag. Kollat på tv hela dagen. Har dock varit på Ica och köpt grejer så vi kunde baka blåbärspaj. Gott ska det bli! Och senare ikväll ska vi titta på 10 orsaker att hata dig. Den är guld.
Imorgon blir det partaj! Jag, Tommy, Hannes och kanske Ola ska ut på krogen. Jag vet, jag som sagt att jag hatar krogen, men med rätt sällskap så är det kul. Så länge det inte är skitväder så man inte kan vara på uteserveringen så är det kul. Ska förfesta hemma hos Hannes först. Grogga på lite citron-Schweppes med lime i. Hoppas det smakar ungefär som drinkarna på Frimis, haha. Ska ha med mig pengar till tre drinkar, det får räcka. Hoppas att det blir kul och att inte Hanni ringer imorgon och säger att jag måste jobba. Yeah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0