Every day is Halloween

070707, lördag

10:03 (Nora) - Fränt datum idag, hehe.
Hade en riktig superkväll i Uskavi igår. Det var Tommys familj, farmor Inger och hennes nya gubbe Bengt, farfar Lennart och så farbror Tom som fyllde 27 och hans tjej Jenny. Världens mysigaste stuga var det, öppet och ljust och så har de två uthus som man kan bo i också. Ska lätt låna det där någon gång i framtiden, precis sådär vill jag ha stuga.
Vi fick en massa god mat; grillat och olika pajer och en jordgubb/mangotårta till efterrätt. De vuxna var rätt förfriskade om man så säger och det blev en massa historier och skit, men det var roligt även fast jag inte hade en aning om vilka de talade om. Riktigt kul hade jag igår och sent blev det, vi var inte hemma förrän klockan ett.

Nu är Tommy i duschen och om typ fyrtio minuter ska vi ta bussen in till stan. Jag ska köpa mina solglasögon och plånboken och sen våndas hela veckan, och sen ska vi hem. Ska ringa mamma och Anna. Förhoppningsvis blir det grillkväll ikväll, mys.


13:19 (Vintrosa) - Jag må vara den mest korkade människan i denna värld. Jag lyckades intala mig själv att jag hade en helt annan kod till mitt kontokort än vad jag i själva verket har. Såååå klantigt! Jag förstår inte hur jag lyckades. Men får väl i alla fall gå till banken nästa vecka och reda ut detta. Som tur är så hade jag Tommy med mig när jag var på Åhléns och skulle betala för glasögonen och plånboken, annars hade det varit pinsamt. Men ewxpediten var trevlig och sa att det händer alla. Men mig har det hänt ett antal gånger. Jag kanske börjar bli stressad igen? Mja. Jag är nog ett kontrollfreak ibland. Jag går runt och tänker på mina koder i typ en kvart innan jag ska slå in dem, samma sak när jag ska säga något på bussen till exempel. Rabblar om och om igen, men likförbannat kan det slå slint. Jaja, det ordnade sig ju i alla fall och jag har ändå bara 80 kronor på kortet. Jag är pank. Luspank. Åh. Jag vill inte. 1300 kronor på en vecka, det är katastrof. Men nu är det shoppingförbud den här månaden, i alla fall tills jag får nya pengar, haha. Tur man fyller år. Är väl i och för sig det jag har räknat med, annars hade jag nog sparat lite. Anyways.
Blir grillkväll i alla fall. JKag och Tommy har varit på Ica och handlat. Nu ska jag nog klara mig den här veckan ut också. Jordgubbar står på menyn till lunch och karré, grillspätt och pommes frites tills ikväll. Göttigt. Det blir nog en mysig kväll.
Just nu känner jag mig lite äcklig, då jag inte har duschat sen i torsdags så det är nog läge att göra det nu skulle jag tro. Måste fortfarande städa men det blir ett projekt för nästa vecka då alla andra jobbar. Tjoflöjt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0