Nyttig onsdag

070110, onsdag

08:13 -
Igår var det första dagen i skolan efter lovet. Var en ganska bra dag faktiskt. Jag var dukig och hade med mig två äpplen och en mandarin till skolan, plus en vattenflaska. ^^ S-blocket gick rätt så bra men tre och en halv timme är fan långt..
Efter skolan mötte jag Tommy<3 på McDonalds och sen åkte vi till Nora. Var meningen att vi skulle gå ut och gå men det regnade och blåste så vi övergav den tanken och satsade på att se på film och mysa istället. ^^ Tittade på Saw 3 och Poltergeist. :b
När jag åkte hem var det storm ute, det var ganska läskigt faktiskt. När jag skulle gå på bussen höll jag formligen på att blåsa in i bussen och i stan blåste det ännu värre så man fick hålla balansen så gott det gick. Gick på promenad en halvtimme tills min buss kom. Vid Järntorget hade en sån där röd juldekoration ramlat ner så där var det avspärrat. Då kom jag på att det kanske vore bra att hålla sig inåt väggen.. :b

Idag ska jag vara dum och skolka. Men seriöst; oka sitta och vänta från 10:10 till 13:10 för att gå på ett klassråd som kommer ta en halvtimme och som man inte säger nåt viktigt på ändå. Nejtack. Jag har bestämt att jag ska gå direkt från gympan och promenera ända till resecentrum. Det borde jag hinna på en timme. :b Sen ska jag hem och tjocka på ett eller annat sätt. Få lite gjort.

13:27 - Oh, my God vad trött jag var när jag kom hem idag. Först hade vi lekar på idrotten men det var mest stafetter och tafatt så man sprang typ hela tiden, och efter det gick jag snabbt i över en timme. Tur i alla fall att jag hade joggingskorna på mig så att det var skönt att gå, men jag fick skavsår för skorna sitter så jäkla tight. :b Men jag kände mig nyttig i alla fall. Men nu har jag lite dåligt samvete igen för jag råkade köpa en chipspåse.:$ Men man får ha en tjockisdag i veckan, det säger hälsoexperterna. :b Ska försöka äta en massa morötter och tomater i veckan. ^^ 

Nu ska jag ta tag i lite saker. På fredag ska jag till exempel åka till Pettersberg och titta på match och lämna kläder och snacka med mina tränare och sådär. Och så ska jag höra av mig till Kilsbergen och höra om det finns nåt jobb, och så skicka in lite andra ansökningar. Ska gå fram till affären och höra mig för där.. ^^

20:21 - Det har inte blivit mycket gjrot idag känns det som. Har i alla fall städat på mitt rum, dammsugit bort alla de enorma dammråttorna. Vad har jag mer gjort? Typ.. ingenting. Badat två gånger bara för att jag ville, läst min nya VeckoRevyn, käkat lite av min chokladtomte, mått illa, spytt, blivit hungrig igen och ätit morötter, tomater, prickikorvmackor och en kassler. :b Jag är så jäkla tjock, haha. Jag måste sluta svulla alltså. Men så länge det är morötter och tomater så går det ju an. :b

Imorgon tänker jag ta ledigt. Eller alltså.. Ja, såhär är det; den första lektionen jag har på torsdagar är livskunskap och den är inställd imorgon. Efter det är det datakunskap och det har jag redan betyg i så det ska jag inte ha. Efter det är det matte och det är likadant där. Då har vi alltså en 50 minuter lång idrottslektion kvar. Helt allvarligt; vem åker in till skolan och krånglar med bussar så att restiden är längre än själva skolan? Nej, jag tänkte väl det. Jag har ju i alla fall börjat vara med på idrotten på morgnarna igen, nu när jag äntligen kan det. Så vi ska inte klaga alltför mycket. Ska vara nyttig imorgon i alla fall, förmodligen kommer jag röra mig mer än på idrotten. Jag har, som jag nog sagt tidigare, gjort en deal med Tommy att vi ska gå ut och gå en sväng varje gång vi ses. Vart ingen promenad igår eftersom det regnade så förbaskat men imorgon blir det banne mig rundtur i Nora by daylight. :b Är så bra att han slutar tidigt nu för då kan man åka dit mycket tidigare. ^^

http://dendarmalin.bilddagboken.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0