In my place

070129. måndag

15:59 -
Jaha, så var det måndag igen.
Idag gick jag runt i mina fula raggsockor hela dagen, men det är så skönt att slippa gå runt i skor och så är det ju lite estetiskt också. ;D Haha.
Dagen började med ljudteknik. Jag har studioperiod nu och idag skulle vi spela in det som inte kunde spelas in förra måndagen, vilket då var mina grejer eftersom jag var ledig då. Vi började med att rigga upp alla grejer som behövdes. Sen var det bara att sätta igång. Vi tog pianot först. Fick sitta i mixrummet och spela in där, men det gick lika bra det. Jag satte det på första inspelningsförsöket, yeah. Sen skulle sången läggas på. Jag var lite nervös, känns lite skumt att stå själv i ett rum med en mikrofon och se Hannes och Franz sitta i mixrummet och veta att de lyssnar på alla ljud som kommer ur min mun. Dessutom hade jag aldrig riktigt sjungit låten, visste inte om jag klarade av de låga partierna men det gjorde jag minsann. Vart riktigt bra faktiskt, ska lägga in den på mp3:n nästa gång. ^^ Jag snyta mig mitt i första inspelningsförsöket men det var bara att ta bort, haha. ^^
På håltimmen åkte Sofie och jag upp på stan. Gick först till Stadsbiblioteket och kollade efter noter men vi orkade inte leta så vi gick därifrån. Gick till Entertainment och kollade alla snygga kläder. Jag avgudar deras underkläder! :O Så vart det såklart H&M, ingen håltimme utan H&M. ;D Sen gick vi och åt lunch på La Baguette. Har blivit en hel del ätande där nu, men det är ju såååå gott! :D Hade bara 40 kronor så det blev en räkbaguette och en vatten. Gott var det. ^^ När vi skulle åka tillbaka till skolan kom Elin och Anton. :) Så när vi kom tillbaka till skolan gick vi med dem till matsalen. Jag är galen i skolans kål- och ananassallad, föööör god, så jag åt lite sånt också. ^^ Så var vi lite i ljudtekniksalen och kollade på roliga klipp och grejer. När jag skulle gå därifrån gjorde jag fetaste vurpan och landade rätt på mobilen som låg i byxfickan, ont som fan gjorde det, men jag skrattade så jag dog! Hade det varit nån annanstans än på estet hde jag skämts, men nu skrattade jag bara. ^^
Sen var det ensemble. Började kolla lite på Sunday, bloody Sunday av U2. Den är riktigt bra faktiskt. Jag fick spela bas igen men det är jag nöjd med även om jag ville sjunga. Men jag vill lära mig fler instrument och bas är nog det enda jag kommer kunna lära mig där. :P Haha.
Efter skolan åkte jag direkt hem och la mig i solariumet. Riktigt skönt var det. Vetefasen om man fick nån färg men jag känner att det har tagit lite här och var. :b Passade på att läsa Ondskan också, så jag pluggade ju samtidigt. ;)
Ikväll blir det till att gå över gatan och fira Carolina som har fyllt 19 år. ^^ Vara lite social med släkten är ju inte för kul men nu var det ju ett tag sen så jag ska väl klara mig. ^^

21:18 - Jag är så jävla trött så jag tänker gå och lägga mig nu. Godnatt och tjohej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0