Aaattjooo!!!

070128, söndag

21:23 -
Bara för att jag råkade ha på mig samma kläder till nora som jag hade när jag var hos Anna i fredags så är jag fortfarande allergisk. Finns massa osynliga katthår på kläderna, eller det är i alla fall vad jag misstänker eftersom jag har nyst som en galning hela helgen. Men det är ganska skönt átt nysa så jag överlever. ^^
Åkte till Nora igår eftermiddag. Var jättestressad för jag skulle bara ha ungefär fem minuter på mig att byta från 522:an till 302:an och 522:an var försenad. Jag hade verkligen ingen lust att behöva vänta två timmar extra inne i stan på grund av en försening. Men jag hann som tur var.
Tommy och jag gick på en liten promenad på en gång, bäst att utnyttja tiden i det fina vädret, men det blåste så kallt att det bara vart en liten kortis. Gick förbi Ica och köpte ingredienser till blåbärspaj. (: Det har liksom blivit vår lilla specialitet, yummi.
Vi har kollat på nästan en hel säsong av Top Dog i helgen, vi hade liksom inget bättre för oss, men det var riktigt kul. ^^ Tommys kusiner, Adam och Emma, kom idag. Rätt som det var stack Adam in huvet till Tommys rum och i stort sett bara glodde på oss ett par sekunder innan han sprang iväg igen. För söt unge. ^^ Jag råkade ge Tommy ett par sugmärken förut, det tyckte han inte om. ^^ Men det var inte meningen, det bara blev så. Jag brukar inte ens kunna göra sugmärken om jag försöker, haha. ^^ Kollade på Night at the museum innan jag åkte hem okså. (:

Jag blir så jäkla irriterad när mamma och pappa kommenterar vad jag äter. So what om jag nån gång vill äta några skivor rostat bröd med ost och marmelad, dör jag av det? Dör DE av det? De ska fan inte bry sig om vad jag äter, när jag gör vissa saker, hur jag väljer att sköta mitt liv och så vidare. Jag är fan sbart 18 år, jag klarar mig själv! Ibland vill jag verkligen inget annat än att flytta hemifrån, jag orkar inte bli sårad hela tiden. De fattar inte att det är de som har givit mig ätstörningar. Inte för att jag har det nu, men jag har haft, till och från de senaste två åren.
Jag tycker att det är okej att tjocka nån gång då och då, bara man inte gör det jämt. Men ofta blir det så att jag döljer att jag har en godispåse bara för att jag inte orkar höra en massa kommentarer om att jag inte borde äta sånt. Jag vet att jag inte är världens smalaste person, jag VET det. Jag behöver liksom inte mina föräldrar som talar om det för mig. Och är det inte de som ska älska mig för den jag är och tycka om mig även om jag väger för mycket och är ful? Tydligen inte. Men jag tänker fan inte ta det. Goddamn. Och grejen är ju den att jag inte äter så himla mycket onyttigt, inte mer än nån annan liksom. Det är ju inte så att jag äter ett kilo godis och två påsar chips varje dag. Nej, fär här äcker det tydligen med att man dricker ett glas O'boy då och då för att de ska flippa ut. Och att man äter prickigkorv på mackan är också fel. Och nåde mig om jag äter rostat bröd. Jeeeez, det är ju inte ens varje dag! Jag försöker äta nyttigt och så men det är som om inget jag gör duger för dem. Äh. Palla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0