Träna

070220, tisdag

10:41 -
Nu ringde jag precis och väckte Anna. Jag hade på känn att hon skulle glömma att sätta alarm på mobilen. Men nu är hon uppe och stressar i alla fall, eller det är i alla fall bäst för henne att hon gör det för det är cirka en halvtimme kvar tills hon ska befinna sig på buss 522 riktning Örebro. Jag orkar inte gå ner till hennes busshållsplats idag tror jag, så jag kan inte hålla koll på om hon hinner med eller inte. Skulle det vara så att jag märker att hon inte är med på bussen sen så får jag väl slänga mig av vid Marie.. Vi ska i alla fall vara nyttiga idag. Eller det heter så i alla fall. Vi ska åka till Gustavsvik med tusen andra människor. Förhoppningsvis så är 99% av de där tusen inne i upplevelsebadet, vi andra hurtiga människor ska simma i motionsbadet. När vi känner oss färdigskrynklade av vattnet övergår vi till att steka oss i solariumet. Förra gången vi skulle göra det så fick jag inte i min polett hur mycket jag än försökte så jag fick fortsätta simma. Men jag har faktiskt sparat den så jag ska pröva lyckan idag igen. Men det är nog bäst att jag ber Anna hjälpa mig så att jag också får sola idag. Sen hinner vi väl knappast med annat än att åka hem och kasta i oss lite mat innan vi måste åka in igen eftersom vi ska gå på bio och se Linas kvällsbok. Ska bli riktigt kul, har hört mycket bra om den. Det är liksom här det nyttiga slutar, för det tro på fan att man inte kommer kunna hålla sig ifrån popcorn, haha. Men vafan.. Ingen bio utan popcorn, eller hur?   

21:12 - Har varit en riktigt bra dag. Anna kom med bussen i alla fall. Var kallt som satan ute så vi höll på att frysa ihjäl innan vi var framme vid Gustavsvik. Trodde att det skulle vara jättemycket folk men det var inte så farligt faktiskt. Man kunde till och med röra sig fritt inne i omklädningsrummet. Simmade en kilometer och sen tyckte vi att det var nog. Var skönt att simma, tog det ganska lugnt.
Sen blev det sola, fy farao vad det satt fint. Mycket skönare än när man solar hemma. Precis lagom med en halvtimme också. Jag fick faktiskt lite färg men det har nog försvunnit nu. Men det var grymt skönt i alla fall.
Sen tog vi det lugnt i duschen och sådär och sen knallade vi upp på stan och tog bussen hem. Det var banne mig ännu kallare då så vi höll på att dö innan bussen kom.
Sen vart det hem och packa upp de blöta grejerna och få i sig lite mat. Man blir ju så himla trött av att simma så jag var jättesömnig. Men jag städade i alla fall på mitt rum lite grann och gjorde mig iordning.
Sen vart det till att gå och möta Anna, hann gå ända hem till henne för hon var så seg men när vi väl kommit till busshållsplatsen så behövde vi inte ens vänta en minut så det var ju skönt. Gick till H&M och köpte hårfärg till Anna och sen till SF och hämtade ut biljetterna. Fick vänta länge åp att bion skulle börja men det var inget problem för oss för vi är ju så störda att vi kan underhålla oss själva, haha. Filmen var i alla fall riktigt kul men man skämdes ju för fasen ibland, haha. Anna och jag kunde tyvärr inte hålla tyst under filmen, eller ja, det var ju mest hon om man tänker efter. Men jag tycker om henne ändå, jag är van, haha. Fick syn på en kille i salongen som gick som en dressyrhäst, åh gud vad jag dog. Och så när man tar bussen hem, åååh, då hör man henne: "14 kronor? Ja, det är ju som en Magnumglass." Vafan är det för fel på denna människa? Har för kul med henne i alla fall. Yeeeah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0