Med ljus igenom mörkrets tid

Fredagen den fjortonde december nollsju

Tjugoetttjugosju:
Tio dagar kvar!
Riktigt härligt med lucia igår, fastän det verkligen gick skit för kör B på första konserten.. Men det var rikgti fint och stämningsfullt i Nicolaikyrkan. Dock hörde man bara Johanna Kroon i Örebro lucia, men det är en annan femma.
Var riktigt trött på kvällen måste jag säga. Och knäna och axlarna tog stryk. Men det var sjukt kul, jag älskar verkligen lucia!

Var inte så pigg på att gå upp imorse.
Hade sång med Sofie, Karolina och Ida. Det gick jättebra att köra Hallelujah idag, känns pepp inför tisdag faktiskt. I like.
Hade ingen matte för Lasse var i Stockholm med de andra musiklärarna. Skönt, då fick man lång lunch. Äckeljulbord, det enda som var gott var salladen och omeletten.
Körde pingis med Sofie, Camilla och Lina på idrotten. Det var sjukt kul, dock körde vi inte alls seriöst.
Efter skolan hade jag körlektion. Fick köra ut till Normans och hämta Golfen. Sen körde vi ut till Marieberg.
Jobbade mellan tre och åtta. Det var ganska lugnt emellanåt så det var skönt. Sedan var det väldig rusch vid sex. Jag var inte säker på att jag skulle få någon rast men det fick jag som tur var. Var ashungrig så det var riktig tur..

Fått min lön idag; tretusensex kronor. Riktigt bra för att inte ha jobbat särskilt mycket i november. La undan tusen kronor till sommarresa och femhundra kronor till Fråga Olle. Och så fick mamma sina hundrafemtio kronor och så köpte jag biokort till Tessan och Sanna. Resten kan jag spendera som jag vill, höhö!
Har bestämt mig för att skita i bokhylla och kamera till jul. Vill satsa på massa julklappar istället så jag och mamma ska ut och handla lite här nån dag. Sen får mamma köpa lite andra grejer också, vill ju inte veta om allt liksom. Men ska nog försöka köpa lite grejer som jag kanske inte skulle ha gått och köpt själv.. Well, well.

Jobba imorgon också. Och på söndag. Saknar min babe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0