Loulou

Lördagen den tjugoandra december nollsju

Dan före dan före dopparedan..

Tiofyrtiofyra:
Hade över trettioåtta graders feber när jag gick och la mig igårkväll. Inte så kul. Julspelet var dock väldigt bra, synd att jag inte hann vara med..
Har vaknat och somnat om många gånger nu på morgonen, väldigt skönt. Mår bättre idag i alla fall, bara trettiosju komma sex. Kanske går upp sen, men jag ska i alla fall jobba idag.


Nittonnollfyra:
Sjukt mycket folk på jobbet idag. Eftersom jag är jsuk fick jag stå i disken, så jag slapp smitta alla andra. Var rätt skönt men blev ordentligt stressigt vissa stunder. Men tusen gånger hellre disken än lobbyn kan jag säga. Blir antagligen där imorgon också.
Jobbar både annandagen och den tjugosjunde så jag får inte fira jul med Tommys släkt alls. Dumma jobbet. Fick inte ens byta dag med någon, det tyckte jag faktiskt var lite snålt. Men nu är det som det är. Kan faktiskt åka till Tommys farmor en annan dag om hon vill det. Hoppas man få rnån dag ledigt i mellandagarna i alla fall så att man får julshoppa lite.
Nu blir det antagligen Klaras eller Satin på nyår. Vet inte om det  kommer bli så kul trots allt. Känns inte som att så många kommer vara ute på krogen på nyår. Men aah, vi får se. Kanske drar ut på krogen nån dag nu innan också, får se. Festa lite med bästis, hehe.
Nu blir det snart mat och sen tv med familjen.


Tjugoetttrettiotre:
Svensson Svensson och babben & Co, så har min kväll sett ut. Jag vet inte om jag ska kolla något mer på tv, än det jag ser när jag ska sova. Mår inte för bra, men heller inte alltför dåligt. Har nog stigit lite i feber fölr jag har suttit och huttrat men har inte blivit värre i halsen i alla fall och det är ju skönt. Känns inte som att det är bihålsinflammation nu heller, är mest täppt i näsan. Ska ta mig en alvedon och en rinexin innan jag går och lägger mig. Knappt någon idé med nässpray för jag nyser ändå bara ut den på en gång. Men lite kanske sitter kvar.
Usch, det känns som att det är julafton imorgon så man bara vill att kvällen ska försvinna. Måhända att det inte är samma slags stämning som när man var liten, men det med att jag inte kan sova för att jag vill att det ska bli julafton så mycket sitter fortfarande kvar. Kommer vakna tidigt som tusan på julaftonsmorgon. Det kommer bli så mysigt. Jag har liksom förlikat mig med att det inte kommer vara snö på jul, jag har i alla fall haft vitt ute ett par dagar nu. Det kommer vara underbart att fira med stora delen av släkten, massor av paket och roliga och glada människor. Hade dock velat att Tommy skulle vara med, men han får ju vara med när jag firar jul på juldagen. Och när vi firar jul vid trettondagsafton. Massa julfirande i år, men det är ju trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0