Juldagen

Tisdagen den tjugofemte december nollsju

Elvatrettiosju:
Jahapp, så var det juldagen också. Sov riktigt gott inatt, men vaknade som vanligt av att tungan hade skrumpnat ihop till en klump. Vakande dock kvart över tio vilket jag måste säga är bra för att vara jag. Låg och läste lite i SOLO innan jag tog mig upp i köket och åt frukost, bestående av limpa med julskinka och mjölk samt diverse piller mot förkylningen.
Idag blir det julfirande nummer två, med farmor & farfar, Conny och så Tommy. Det ska bjudas på kladdkaka, mummelimums. Ser fram emot att ge Tommy hans julklappar. Jag vet inte om han kommer tycka om dem, men i alla fall. De får banne mig duga.
Nu ska jag ställa mig i duschen och sen göra mig i ordning och sådär. Ska väl försöka packa upp mina juklappar och sånt också. Måste säga att min nya morgonrock är det skönaste jag någonsin haft på mig. Den är så mjuk och fluffig att man bara ryser och myser och allt på en gång. Puss på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0