Julafton

Måndagen den tjugofjärde december nollsju

Tiotjugotvå:
Så var det äntligen julafton. Utan snö, naturligtvis. Sov inte mycket inatt heller, förbannade förkylning! Det är nästan så en borde gå till doktorn ändå, fast vore synd att behöva vara spiknykter på nyår. Anywho. Fick såklart en SOLO i julstrumpan. Den ska jag använda mig av nu på förmiddagen och kanske i bilen. Öppnade min kofta som juklapp nu på morgonen, den är sååå snygg! Jag kommer vara så fin idag, haha.
Nu ska jag ta mig ner till duschen och duscha lääänge, med schampoo, balsam, färgbevarande serum och inpackning, nice som tusan! Sen blir det sminkning och allmänt fix. Nicebajs.
Sen blir det iväg till Zinkgruvan. Kommer bli så mys! Kalle Anka, julmat och juklappar. Fast de mesta juklapparna verkar ju dock ligga kvar under granen hemma, men det är väl å andra sidan ganska nice att öppna flera gånger också. Fast man känner sig så liten när man inte har lika många juklappar som alla andra, haha.
God jul på er!


Tjugotvåtjugoett:
Underbara julafton! Åkte till Zinkgruvan vid tolvtiden. Halv två var det mat. Jag är inte sådär jätteförtjust i julbord egentligen men visst gick det att äta sig mätt på skinka, revbensspjäll och ägghalvor. Så blev det Kalle Anka. Det är egentligen jävligt långtråkigt men det är ju tradition. Efter det så var det den stora klappöppningen. Herregud, tre timmar tog den. I vår familj så måste vi alltid öppna en present i taget så att alla ser vad man får och så vidare. Det är jäkligt drygt om man själv inte får så mycket paket, men efterosm jag bara önskat mig smågrejor i år så var jag faktiskt kvar som tredje sista efter Therese och Sanna. Riktigt bra. Kändes som att klapphögen aldrig skulle ta slut. Fick en hel massa bra grejer. Kommer inte ens ihåg allt, men det var bland annat en supermysig svart morgonrock, svarta stövletter, en brun klänning, två parfymset, flytta-hemifrån-saker och kudde. Riktigt nöjd med årets skörd. Alla andra år har jag alltid i stort sett bara fått presentkort, men detta äör ju faktiskt roligare. Fick dock tvåhundra på Åhléns och fyrahundra på Zara, och det var också väldigt uppskattat. Hade blivit besviken om jag inte fått något presentkort, haha. Får förmodligen pengar av farmor och farfar, och presentkort av Conny imorgon. Nicenice.
Jag är fortfarande väldigt förkyld, och så är det lite feber på det. Hoppas jag får sova skapligt inatt i alla fall.
Nu ska jag kolla igenom bilderna från idag och sen gå och sova. Imorgon blir det julfirnade med pappas släkt, och med Tommy förstås. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0