Första december

Lördagen den första december nollsju

Elvatjugoett:
Det värsta med att vara sjuk måste vara att man inte kan sova ordentligt. Jag vaknar ungefär fem gånger varje natt utav att jag blivit torr i halsen och samtidigt slemmig i gommen så jag måste dricka. Faktum är att Coca Cola är grymt bra, det fräter på nåt sätt bort slemmet..
Inatt drömde jag en massa mardrömmar så det var ingen toppennatt direkt.
Dagens frukost; en kopp skogsbärsthé med mjölk och lite socker, fyra halvgrova rostade mackor med smör, två stora tabletter med penicillin samt två puffar nässpray.
Idag kommer jag nog vara lite i städartagen igen. Finns inte mycket annat att göra. Mamma och pappa är i stan och hjälper Håkon att flytta, men eftersom jag och Marcus är sjuka så slapp vi. Vi har blivit kommenderade hushållsarbete istället. Jag ska dammsuga hela övervåningen och Marcus ska ta ut disken. Och så ska vi båda gå till sopstationen. Fast jag känner för att ta diskmaskinen idag, så jag är nog snäll mot min bror och låter honom slippa. I gengäld så får han spela Uno med mig, haha.
Första december idag. Känns verkligen inte så. Ingen snö kvar, grått hela dagarna. Har tänt alla lampor redan. Imorgon är det första advent. Jag kommer inte vara med i kyrkan. Hade varit mysigt att gå på julmarknad, men det känns lite tragiskt när det ser ut som det gör ute. Vi får se. Tommy kommer sen i alla fall.



Trettonelva:
Sug på såna här dagar. Grått ute, tiden står still och man gör en massa tråk. Har suttit hur länge som helst i källaren och rensat i pannrummet. Nu återstår väl bara att gå till sopstationen med all skit. Har hur många påsar som helst; kartong, plast, metall, glas, porslin, papper, trä samt kartong och plast från köket. Walla. Allt går väl inte ens att slänga på stationen.. Får väl slänga en del i vanliga soptunnan ute på gården.
Jag vill att Tommy kommer nu, så jag får gosa lite. :)



Fjortontjugoett:
Har suttit på mitt rum och klinkat på keyboarden. Har tagit ute lite Disneylåtar. Vore rätt skoj att skriva ner åp ett notpapper och se om jag fattar hur man gör..
Nu ska här gås till sopstationen med bror!



Sjuttonnollett:
Jag ser ut som en dränkt fet ko. Möjligen är det så det ligger till också. Har varit ute och gått i decemberregnet med mamma. Vi var förbi Holmstorps julmarknad. Fanns en massa fint. Träffade Louise, och så Lena med bihang. Petter såg ut som en liten tomtenisse, gullet. Att jag såg ut som en michelingubbe berodde på att jag hade på mig; oformliga mjukisbyxor, regnbyxor, tjocktröja, fleecetröja och regnjacka. Mamma tyckte att jag såg ut att väga hundra kilo. Det är väl ändå en liten bit kvar till dess hoppas jag..
Gick förbi affären också. Köpte lite godis, fastän jag egentligen inte borde. Usch på mig.
Det går riktigt bra med mina nedladdningar idag. Har nu fyra första avsnitten av Gossipgirl, Superbad (förhoppningsvis en version som funkar den här gången) och The Heartbreak Kid. Nice.



Sjuttonfemtiofem:
Den här dagen är banne mig längre än danföredan. Sjuuuukt långsam!
Väntar fortfarande på Tommy, men han dyker väl upp snart antar jag.
Har i alla fall bränt ut filmerna nu, och hjälpt mamma slinga håret.
Ska nog kolla på nya julkalendern idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0