Första advent

Söndagen den andra december nollsju

Artoncohtio:
Tjugotvå dagar kvar till julafton!
Igår kväll blev det mys med god mat, Svensson Svensson och Unoturnering. Marcus satte en godis i halsen och spydde hur mycket som helst i diskhon som jag fick ta reda på. Äckelpäckel.
Idag då. Tja, inte mycket alls. Kollade på Heartbreak Kid. Den var riktigt bra faktiskt. Planerade att åka in på skyltsöndag och sen gå på bio men insåg till slut att vi ändå inte hade råd så det blev inget.
Mamma bakade massa lussebullar så vi fikade och hade mys.
Nu har jag i alla fall släppt iväg Tommy. Bussen var sen så jag vet inte om han kom med bussen i stan eller inte, men jag får väl snart ett SMS.
Nu ikväll måste jag plugga till min redovisning imorgon, och till provet på onsdag. Har verkligen ingen lust att redovisa på engelskan imorgon. Funderar på att anmäla mig som frivillig att vara först, så har jag det gjort i alla fall. Skulle behöva kolla på mattegenomgången som jag missade i fredags också.
Har fyrtio procents rabatt på Josefsson så nu ska jag köpa lite kläder, måste ju få unna mig nåt nytt till jul och nyår. :)


Tjugonollsju:
Blä, jag får stans huvudvärk av mitt penicillin. Det står inget om såna biverkningar, men jag märktea tt jag fick det imorse när jag tog pillret och nu ikväll också så det känns som att det borde ha något med varandra att göra. Det är ingen liten huvudvärk heller, not so nice.
Har kollat powerpoint från matten. Så stört bra att kunna kolla upp sånt när man missat en lektion. Känns faktiskt som att jag fattar detta också, så skönt så det finns inte.
Har pluggat engelska, känns som att det kan gå ganska bra imorgon. Fast kommer bli jobbigt om Klara och Amanda är före mig eftersom vi har ungefär samma backgroundstory. Men ja.
Ska försöka vara med lite grann på idrotten imorgon. Tror att vi har val så något lite mer stillsamt kanske man kan hitta. Och så är det bättre att vara ombytt och vara med lite, än att inte vara med alls och ha frånvaro. Palla göra teori liksom. Så är det teater också. Har dåligt samvete över att jag inte var där i måndags. Borde plugga lite repliker ikväll.. Måste jobba stenhårt med pjäsen imorgon i alla fall.
Nu ska jag nog gå ner till mig, äta upp mitt godis och kolla på Harry Potter och Fenixorden. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0