Dan för dopparedan

Söndagen den tjugotredje december nollsju

Tiofemtionio:
Idag är det dan före dopparedan. Helt underbart!
Sov asdåligt inatt. Vaknade vid sex och kunde inte somna om på jättelänge. Kunde till och med se hela American Pie fem utan att somna. Men vid åttatiden när jag drog igång Bad Santa så somnade jag äntligen om. Har grymt ont i huvudet idag och näsan är mer täppt än normalt. Men ska såklart iväg och jobba nu ändå. Jag är väl duktig. Har ingen feber i alla fall.


Artonfemtiosex:
Var inte alls särskilt mycket folk idag. Ungefär som en vanlig söndag. Väldigt skönt måste jag säga. Stod i disken idag med, riktigt skönt. Ibland nästan lite för skönt. Fick gå ut och hämta vagnen och annan disk för att ha något att göra, hehe. Fick ta med oss allt fika som blivit över. Jag var lite blyg så jag tog bara en räkmacka och två kanelbullar medan alla andra tog typ hundra grejer. Ja just det, en chokladask fick man också. Det var snällt. Tog en massa clementiner från fikarummet också, skulle ju ändå slängas.
Ikväll blir det till att klä granen och städa det sista. Ska försöka hålla mig så sysselsatt som möjligt så jag är trött när jag går och lägger mig. Annars kommer jag bara ligga och längta tills imorgon och då går det minann inte att somna, haha. Till kvällsmat blir det julskinkan, mumma!


Tjugofemton:
Sjukt seg kväll. Fast det är ju så med dagen före julafton. Julgranen blev lika ful som alltid trots att det är både ny gran och några nya kulor. Skinkan var god, fast jag känner inte så mycket smak. Men ändå. Har städat toaletten, har stallt dit mina nya muggar. Ska nog lägga mig lite i badet sen, då blir man avslappnad och trött. Kanske göra lite popcorn. Får se. Bad och Tre solar blir det i alla fall. Och så ska jag prova kläder inför imorgon. Hade tänkt ha cityshorts, grönt linne, nya koftan som jag öppnar i paket imorgon och så antingen röda stövletterna eller nya glitterskorna. Finfint blire.


Tjugotjugo:
Yes! Äntligen Gossip Girl episod elva! Kvällen är räddad!


Tjugoettnollåtta:
Åh, Gossip Girl må vara det bästa som producerats på denna jord någonsin! Hjärtahjärtahjärta!
Nu ska jag fixa med mina kläder och sen bada och sova. :D


Tjugoettfyrtiosju:
Mmh, riktigt härligt att bada. Känner mig lung, avslappnad och trött. Perfekt när man ska sova.
Mina naglar ser förfärliga ut så jag ska nog fila lite på dem sen. Imorgon blir det på med röda lacket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0