Mitt extremskitiga rum

Torsdagen den nionde augusti nollsju

Fjorton minuter över tio:
När jag vaknade i morse var jag lite disorienterad. Jag visste inte vad klockan var eller vad det var för dag, eller ens om jag var hemma eller ej. Weird.
Läste ut Harry Potter and the Deathly Hallows, den är supersupersuperbra! Den slutade precis som jag ville, med en blick framåt i tiden, YEAH!
Har käkat lite frukost. Mumsigt med rostat bröd, men ska försöka att lägga av med det helt, men det är ju ingen idé att ha det drällandes hemma för då kommer jag ju äta dem i vilket fall som helst, men tja.
Hade hoppats på att få kläderna från H&M idag, men så verkar det inte bli, men det spelar ingen roll. Måste dock kolla upp vilka kläder som ska med till London, ska vara så lite packning som möjligt.
Ska storstäda mitt rum idag, det är verkligen fööööör skitigt. Usch. Kolla lite på Gilmore Girls medan man jobbar.
Övningsköra och åka till Marieberg står också på att-göra-listan.



Nitton minuter i tre:
Typ klar med städningen nu. Orkar inte dammsuga bakom sängen, kan inte ha samlats så mycket där sedan sist. Eller nåt. Hrm.
Dagen går segt. Har rensat ur min garderob, hängt upp alla klänningar och sånt. Kom fram till att jag har många klänningar, ibland fick jag en sån där "ja-just-ja!"-känsla när jag hittade ett plagg, även fast det är nytt. Sånt gillar vi. Kommer förhoppningsvis massa mer från London, och så har jag ju en del på väg med postorder. YEAH!
Pluggat lite körkortsteori. Jag kommer aldrig fixa det och det är inte långt kvar till provet nu. >< Måste plugga varje dag. Jobbigt.
Blir till att kolla lite grejer till "nya" rummet ikväll. Kolla på färg till väggarna, och så ska jag gå in på IKEA och titta på lite utsmyckningar. Det ska vara lite oriental över det hela, det ska gå i samma anda som mitt fat och min vas som jag fick av Anna och Rebecca när jag fyllde. Kommer bli kanon!
Åh, jag längtar till Londoooon! Vill åka nu, nu, NU! Kommer bli lovely. Just jäklar, jag skulle ju kolla vad jag skulle packa.. Åh, va jobbigt. Måste i alla fall köra ett par tvättar så jag kan se allting. Ska försöka att ha med mig så lite som möjligt. Blir i alla fall min svarta tubtopp till lite finare saker, och om det är riktigt varmt. Och så mitt gråa bandeaulinne, funkar både till jeans och leggings. Och en tunnare och en tjockare tröja. Det styrs.



Tjugoen minuter i nio:
Jag är trött. Har blivit massa körning idag. Först till Lundby och körde lite där, sen parkering på Plantagen, sen igenom Holmen och city och så ut till Marieberg. Först till K-rauta. Där hittade jag exakt den färgen som jag vill ha på mina väggar. Träffade Göran och Lena. Sen åkte vi till Silvan och där köpte mamma och pappa ett bord och två stolar. Sen IKEA. Blir kär i allt där. Speciellt en blommig tapet. Mums. Kollade på den tvmöbel som jag vill ha. Den kommer bli väldigt bra. Hittade dock inga dekorationer jag ville ha. Sen åkte vi hem och åt hamburgare.
Jobba imorgon. Rätt skönt ändå. Man får pengar. Hoppas det är lite folk imorgon i alla fall. Den som lever får se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0