Jävla skit

Söndagen den nittonde augusti nollsju

Artonfemtiotre:
Flyget hem från London gick bra. Tog kortare tid än ditresan. Bleb hämtade av Hannes och Sebbe. De körde efter en GPS som var helt fuckad så vi kom på massa konstiga vägar men vi kom hem i alla fall. Stannade på McDonald's i någon Stockholmsförort.
Hem och hem, förresten. Jag fick åka till Gustavsviks camping för mamma och pappa hade fått för sig att vi skulle bo där över helgen eftersom familjen Eriksson (som vi träffade i Kroatien förra året) skulle bo där. Mamma hade glömt att ta med sängkläder till mig så jag hade bara en filt. Jag höll på att frysa ihjäl.

På lördagmorgonen gick jag iväg och duschade och sen var det jobbet som gällde. Var inte särskilt mycket folk.
På kvällen spelade jag, mamma, Eva-Karin, Marcus och Emil minigolf på campingen. Det var riktigt kul. Jag tappade bort två bollar. Sen grillade vi och hade mys.

Idag var det jobb igen. Inte jättemycket idag heller. Jag insåg att jag skrivit ner fel kontonummer så min lön sitter på någon annan lycklig människas konto. Jag kommer bryta ihop om jag inte får tillbaka den. Jag har ju i alla fall på papper att jag skulle ha de pengarna och vilket konot de är insatta på nu så förhoppningsvis så fixar banken detta. Annars dör jag. Bah. Nu vet jag i alla fall att jag tjänar 75,90 i timmen plus 16,50 OB. Bra det.

Ikväll blir det till att ta det lugnt. Lägga in bilder på bilddagboken och sådär. Tvätta kläder, packa upp. Ja, det finns en del att uträtta.

Imorgon är det sista dagen på lovet. Har körlektion på eftermiddagen. Måste till banken innan. Kanske drar till H&M och kollar BH också.

På tisdag är det skola. Det känns bra, det är skönt när allt blir som vanligt igen.






Tjugotvåtjugotre:
Detta inhandlades i London:

En röd tubtopp med blommor och fickor (Primark, billig)
Åtta par trosor (Primark, billiga)
En scarf med hjärtan på (Claire's, billig)
En tjocktröja med dödskallar på (Atmosphere, ganska billig)
Två par hängslen (av nån kines, skapligt billiga)
Ett par cityshorts (TopShop, ganska billiga)
En grön och brun tubtopp (TopShop, ganska billig)
En kjol (TopShop, dyr!)
En vit scarf med stjärnor på (TopShop, dyr)
Ett par jeansshorts (Primark, billiga)
Ett svart linne med fickor på (Primark, billigt)
En svart scarf med stjärnor på (Camdentown, billig)
En grå jacka som ser ut som en maräng (Camdentown, ganska billig)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0