I (L) London

Tisdagen den fjortonde augusti nollsju

Tjugotvatjugosex (Earls Court, London):
Nu ar vi antligen i London och jag bara alskar det!
Gick bra med alla tag till flygplatsen. Vi hamnade i en valigt ode del av Arlanda, kandes inte alls som den stora flygplatsen den ar. Vi var hungriga sa vi at varsin Billys och cola, fanns inte mycket annat. Sen gick vi till Tax Free:n och kopte godis. Inan planet gick tog vi en snabbfika med stora chokladbollar. Kopte tre pocketbocker ocksa.
Pa flyget hamnade jag framfor tva smabarn som satt och sparkade pa min stol hela tiden. Laste bok under mestadelen av resan. Satt med nasan tryckt mot rutan for att se utsikten. Alkla lander ser likadana ut uppifran; som gulgrona puzzel.
Akte tag fran Gatwick, hamnade tyvarr pa "fel" (fel bolag bara) sa vi fick betala for biljett igen, men tydligen skulle vi fa tillbaka pengarna pa nat vanster. Vi hittade i alla fall fort till var lagenhet, fastan vi gick at fel hall forst. Earls Court Studios bor vi pa, det ar ett valdigt litet men charmigt rum och det tar cirka tio minuter att ta sig in till centrum.
Igarkvall installerade vi oss pa rummet och sen gick vi ut och kopte lite mat och sa, efetrsom vi inte vill ata varje maltid ute. Sen gick vi i alla fall ut till McDonald's och tog med oss hem. Sen somnade vi gott.

Idag var det shopping som gallde. Oxford Street var stallet. Bestamde att vi skulle ga pa ena sidan forst efetrsom det var knoligt att ta sig over den hart trafikerade vagen. Lite jobbigt bara att alla affarer jag ville in pa lag pa andra sidan.. Forsta affaren vi gick in i var en jattestor affar som var ungefar som Ullared fast battre klader. Riktrigt billigt var det. Kopte en tubtopp och tre par trosor. Vidare blev det en tjocktroja och en scarf innan vi tyckte att det var dags for lunch. Da blev det Pizza Hut. Sedan gick vi runt lite till men sen var vi helt slutkorda sa vi akte hem och sov en timma och sen akte vi igen. Da bar det av till Hamley's, en jattestor leksaksaffar. Fanns hur mycket som helst, jag skulle ha dott om jag var dar nar jag var liten. Sen letade vi efetr en tunnelbanestation som kunde ta oss till Oxford street igen, men da insag vi att vi redan var dar. Da var det TopShop som gallde. Och jag kan ju saga som sa, att hade jag bott permanent i London skulle hela min lon ga at till Topshop. Det finns verkligen hur mycket som helst och man kan handla ihjal sig dar. Jag handlade for ungefar 1500 kronor. Ett par aaaaaapsnygga shorts, en tubtopp, en till scarf samt nagot som jag faktiskt inte vet om det ar en kjol eller en tubtopp. Jag kommer ha den som bada. Jag ar mycket nojd med min ainkop men nu har jag inga pengar kvar. Kommer fa nagga lite pa lonen som MASTE komma imorgon. Fast vi har ju dock allting betalat och klatr sa jag ska inte behova gora av med mer pengar an det lilla jag har. Akte i alla fall hem och at mat; kycklingvingar och pasta, supergott! Och nu sitter vi pa ett internetcafe.

Imorgon ar det London Zoo och London Aquarium som galler! Och da har jag och baby varit tillsammans i nio manader sa vi ska val forsoka hitta pa nagot extra speciellt ocksa. I alla fall sa ska vi ata pa Planet Hollywood, och om kassan tillater sa blir det nog bio.
So long fuckers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0