Ålandpåsk

070407, lördag

14:46 -
Hemkommen från Åland sedan igår. Vi åkte i torsdags. Jag åkte in redan innan mamma och pappa eftersom Tommy ville ha lite sällskap inne i stan. Vi gick och köpte lite matsäck till bussen och sådär. Jag köpte spanska jordgubbar, trodde att de skulle smaka vatten men de var verkligen supergoda, precis som svenska.
Eftersom vi var ett sällskap på över tjugo pers som skulle åka tillsammans till Åland så fick vi en egen buss. Jättesköna säten, jag satt mest och njöt hela bussresan. Spelade lite kort med Tommy men gav upp när vi började åka på småvägar eftersom bussen då krängde till hela tiden och fick korten att glida runt. Läste lite och var snart i Stockholm, stannade bara snabbt i Arboga och Kungsör.
Väl i Stockholm hade vi ungefär två timmar på oss tills det var ombordsstigning. Jag och Tommy gick upp på söder och fikade. Jag var i valet och kvalet mellan blåbärspaj eller chokladboll och med facit i hand skulle jag ha tagit pajen för chokladbollen var en sån där fejk som man får på Kompassen, med typ ett skal på. Usch. Men det var i alla fall Tommy som betalade, haha. Fick gå en bra bit innan han kunde ta ut pengar också för vanliga bankomaterna ville inte ta emot hans kort. Skumt.
Åkte med VikingLines Cinderella i alla fall, stor båt. Hytterna var dock storlek mini men det är de väl jämt. Men fönster hade vi i alla fall, alltid något. I och för sig var det så skitigt att man knappt såg igenom men ändå.
Hade bordsbokning till halv sju, buffé. Jag har väl aldrig varit så mätt i mitt liv, frossade i kyckling och en massa annat gott. Åt sjukt mycket mat men det var ju så himla gott. Jag och Tommy satt med Göran, Lena och Peder, det var trevligt. Känns som att de är mina kopisar också fastän de egentligen är mammas och pappas men jag är ju faktiskt uppvuxen med det där gänget så det är väl så. Nu när man är äldre har man ju mer gemensamt också och sådär. Trevligt hade vi i alla fall.
Senare på kvällen spelade vi upp lite pengar och kollade in Tax Free:n. Luktade på Escadas parfym, den är ju underbar. Blir till att köpa den i sommar. Alla vuxna söp, småbarnen lekte och jag och Tommy kände oss lite utanför. Gick runt och kollade lite efter mamma och pappa men de syntes inte till. Var inne på hytten och ugglade ett bra tag. Var ute en sväng på däck, men det blåste som fan men några bilder hann vi ta innan vi förfrös oss i alla fall. Gick och la oss vid tolv, läste. Annika och Micke kom då och då och knackade på, vet ej varför.
Jag vaknade halv åtta på fredagsmorgonen, helt sjukt. Mamma och pappa vaknade också efter en stund men Tommy sov på som vanligt. Vi fick väck honom när det var dags för frukost. Frukostbuffé är ju inte heller helt fel, fanns ju till och med melon. Mumsfilibabba. Frukost vart med Ingela, Magnus, Johan och Madde.
Vart en sväng till Tax Free:n igen, kollade in sprit till Tommy. Han fick inte köpa ut men mamma och pappa köpte ut till honom senare. Jag fick värsta low-perioden där ett tag och mådde inget bra alls, men när vi skulle gå av och åka hem gick det över i alla fall. Marcus den lilla räkan vann ett paket vingummin. Jag köpte sura vingummin och en Kitkatpåse fastän jag inte var särskilt sugen på nåt.
På hemresan spelade vi mest kort och läste. Var några tanter framme i bussen som var asjobbiga, de var säkert fulla fortfarande. Palla. Skönt att komma hem i alla fall. Fick lite mat i oss, kollade på Så ska det låta och sen gick jag och Tommy in till mig och läste. Han försökte dricka lite öl men den var inte så god så den står just nu inne på min toalett. 
Idag är det påskafton i alla fall. Mamma, pappa och Marcus är ute med husvagnen och kommer inte tillbaka flrrän på måndag, skönt. Har varit och handlat lite mat till kvällen och så. Blir nog inte mycket gjort idag skulle jag tro. Imorn åker vi till Nora i alla fall.  

19:44 - Var över hos Vicko förut, lånade filmer. Zuperzebran, 50 first dates och Fullt hus blev det. Lånade med oss Dessie och gick ut på en påskpormenad. Hon hittade en boll på min tomt som hon gick runt med ända till vi kom hem. Hon trodde väl det var hennes valp eller nåt. mysigt med promenad, men det började snöa efter en stund vilket var deprimerande. Men vi gick in och satte oss i soffan, under filt och käkade glass, chokladbollar och snickerstårta. Kollade på Fullt hus. Nu har vi precis ätit tacos och kollar på Världens humorkväll. Glad påsk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0