Orka

Torsdagen den 28:e september 2oo6

10:13 -
Idag hade vi i alla fall en normal livskunskaplektion. Besök av skolprästen, han sa tamejfan exakt samma sak som förra året, men han är jäkligt intressant att lyssna på. ^^
Orkar inte ha håltimme själv idag så jag går på datakunskapen i alla fall. Finns i alla fall saker jag kan göra på datorn, till exempel mejla till skolsyster och göra filmanalysen till S-blocket. Och förresten är det ingen som bryr sig om jag går lite ut och in på lektionen så jag ska nog ta och köpa mig lite lunch sen, för jag kommer inte hinna på lunchrasten. Datan slutar 11:45 och jag har resurstid med Martina 11:50 och den lektionen är en kvart eller tjugo minuter och senbörjar vi 12:25. Även om jag skulle hinna käka på tio minuter, eller en kvart så har ju alla andra redan käkat då, och jag vill ju inte äta själv. Så jag får köpa mig en macka och sånt där.. Bara jag inte har varit så dum att jag tagit ur pengarna ur jackan, då blir jag seriöst ledsen..
Iväg och simma efter skolan, ska bli skönt. Jag känner mig nyttig nä jag simmar. ^^ Och så blir det ju lite promenader däremellan, så lite motion får jag allt om jag simmar tre - fyra gånger i veckan. (:

Imorgon är det bästa lektionen; köööör. ^^ Åh, så himla kuuuul. :D Vill hitta någon att vara med i på fritiden också, kanske ska kolla upp Joy Bells, men jag har hört att de inte tar in fler nu.. Men vi får se.
Imorgon är det också dags för mig, Lina, Linnea, Maria och Josefine att redovisa kinesisk mytologi. Kommer att vara roligt och underhållande för publiken, men jag kommer att vara asnervös och kommer tycka att det är pinsamt, men det är ju jättebra träning eftersom jag vill bli av med min scénskräck. Dansen kommer vara det som är mest skämmigt, åh fyfan..  Men men, publiken får det roligt i alla fall. ^^
Insåg just att jag inte har gjort min GEMUS-läxa, men får väl ta med den hem och klura lite ikväll. Vi lämnar ju inte i något, men jag lär mig ju inte om jag inte har gjort skiten.. Kanske inte har nån GEMUS imorrn förresten, ska ju ta skolfoto.. Haha, fan va najs. Blir väl bara MD-klassen som har det. ^^ 
Får hoppa över sången imorgon, måste komma iväg tidigt eftersom hela familjen tar husvagnen ner till Ullared imorgon eftermiddag. Så jäkla kul, men jag känner mig fattig.. :b Men nu har man ju mor med sig så hon får allt pröjsa en del. (; Är i Ullared fredag och lördag och sen drar vi till gammelfarfar i Strömstad på söndagen. Mysigt, jag älskar västkusten.(: Har inte varit i Strömstad på massa år.


Jag går igenom små rum och alla speglar de olika sidor av samma sak
Jag går igenom små rum i mig
Jag har en underlig dröm dä rjag får träffa en flicka som vet nästan allt om mig
Och hon berättar så vist om mig
Om  allt som jag visste men inte kunde se
Om allt som gjorde men aldrig fått förlåta
Om allt som jag tänkt men inte förstått
Och allt som jag fått som jag slarvat bort

Jag går igenom mig själv
Jag går igenom de olika sidor som bor i mig
Och alla har en färg, ett namn
Jag har en ovanlig vän som kan berätta om ting som hör samman på flera sätt
Och jag vill lära mig allt om sånt
Om allt som jag visste men inte kunde se
Om allt som jag gjorde men aldrig fått förlåta
Om allt som jag tänkt men inte förstått
Och allt som jag fått som jag slarvat bort

Jag får veta sanningen om sånt som aldrig hänt
Jag får möta människor som bara blir symboler
Jag får höra läran om sånt som inte finns
Jag får träffa flickan som är jag som inte finns men som vet allt om allt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0