Ingen slump

Lördagen den 2:a september 2oo6

11:16 -
Jobbigaste natten på länge, drömde massa mardrömmar. Usch, hatar dem verkligen..
Idag blir det en chill-dag. Eventuellt bio med familjen på eftermiddagen, Offside, och på kvällen blir det förmodligen till att kolla på nya säsongen av Kvarteret Skatan med Anna. (:

22:50 - Blidde ingen bio idag, men väl en mycket trevlig dag med fröken Wikström. Först var hon hemma hos mig och så kollade vi på första säsongen av Idol. Lika kul varje gång. ;D Sen skulle hon hem och äta men sen stämde vi träff på Tjocken, alltså Ica, köpte lite tjockisgrejer och åkte hem till henne och kollade på Att stjäla en tjuv, Kvarteret Skatan och the Office. Största humorkvällen alltså. Det finns nog inget som slår våran humor. Det är väl inte för intet som Tosse trodde att vi var systrar.. :D På tisdag blir det ännu en Malin&Anna-power-dag, ska nämnligen åka till Haga och fixa Pilateslektioner. (; Fan vad det kommer att se ut.. Vi är inte världens smidigaste precis.. :P

Dagens fundering:
Nästan varje helg brukar mamma komma till mig och säga något i stil med "det är nån som har blivit knivskuren!" eller "det har varit slagsmål i stan!". Hon brukar inte ens behöva säga vart, man behöver knappast fundera. Det slår aldrig fel, det är ALLTID i Vivalla. Det är ju inte direkt en slump att de har en egen polisstation trots att det finns ett stort polishus inne i city. Så om man åker på fest i Vivalla så kan man nästan alltid komam med insideinformation till tidningarna nästa dag, för det händer alltid något skit. Varför man över huvud taget åker dit frivilligt är ju en fråga i sig.. Jag är i alla fall glad att mina föräldrar tog förnuftet till fånga och flyttade därifrån när jag var tre månader. Fatta om jag hade växt upp där.. Undrar hurdan jag hade varit som person då? Förmodligen mycket kaxigare för att man måste hävda sig där, och jag hade säkerligen börjat bryta på nån utländsk dialekt eftersom Vivalla är Örebros motsvarighet till Stockholms Rinkeby, Malmös Rosengård eller Göteborgs Biskopsgården. Nu säger jag inte att debara finsn tattare där för det, jag känner flera stycken trevliga människor som bor där, men det är verkligen vilt där borta, det kan ingen förneka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0