I ain't got wings

Måndagen den 2:a oktober 2oo6

21:02 -
Fredag. Hade redovisningen på S-blocket. Jag var faktiskt inte alls så nervös som jag trodde att jag skulle vara, och sången fungerade alldeles utmärkt. Bara dansen som var något skämmig. :b Så hade vi skolfoto, jag kommer se ut som ett aber i år igen. Fick stå brevid Franz, det var lite roligt för jag hade skämtat om det med Sofie innan och tamejfan.. Men men. Sen hämtade familjen mig med husvagnen och allt och vi åkte ner till Ullared. Fick inte in tv:n, så störande.. Men vi klarade oss med spel och grejer ändå.

Lördag. Kom upp ganska tidigt. Jag har väl aldrig riktigt klarat av att sova i husvagn och sådär.. Bra att komma igågn tidigt också eftersom det brukar vara mycket folk på Ullared. Gammelmormor ringde, som ett brev på posten, hon ringer ju alltid när vi är ute och åker. Först tänkte vi låta bli att svara men sen fick jag göra det ändå. Jag ångrar nästan att jag gjorde det, för på en gång hörde jag att något var fel och jag vill aldrig mer höra henne eller någon annan låta så upprörd. När hon berättade att min mammas moster, som stod oss väldigt nära, hade dött kunde jag inte ta in det. Har nog inte riktigt kunnat göra det än heller. Men jobbigast var att se mamma så ledsen, och så är ju jag sån där att jag bara håller inne med känslor så det var sjukt jobbigt i lördags. Men vi gick in på Ullared i alla fall, men jag hade ingen ork att titta på så mycket grejer och jag hade förresten inte så mycket pengar heller.. Men köpte lite småsaker i alla fall. Mamma och jag gick tillbaka senare på eftermiddagen för att kolla det sista och då fick vi köpa ett nytt spel till kvällen, eftersom tv:n trilskades. Så efter omständigheterna hade vi det bra där i alla fall.

Söndag. Åkte hem, jag sov rätt mycket. Stannade i Ödeshög och käkade mat. Jag såg ut som största skabbet, jag mådde illa över mig själv så jag kunde inte äta.
Väl hemma gick jag ut i skogen och fotade med Anna. Bilderna såg jättefina ut på kameran, men de såg förjävliga ut när jag la in dem på datorn. Ska låna pappas fotogrejer någon dag och ta nya bilder. Fixa bilddagbok.

Idag. Ljudteknik. Jag är lite för mycket perfektionist ibland.. Gick inte så bra idag. Men jag är fortfarande i kär i min gamla låt. Finns några ljudspår i den som jag skulle kunna använda till att göra en riktig låt. Så fin. Jaja, i alla fall. Åkte upp på stan med Sofie, Elin och Mats. Var meningen att vi skulle till Johannaskolan, Elins gamla skola, men vi hann inte. Sofie och jag var hungriga så vi tvingade med oss de andra på McDonalds klockan tio på morgonen. :P Usch, det var faktiskt inte gott, jag ska banne mig sluta med McDonalds helt. Men jag var nyttig och tog Cola Light och fruktpåse. :b
Ensemble, slapp elgitarren, yeeeah. Fick spela trummor istället och det är ju bara att erkänna att jag inte är särskilt bra på det heller, men hålla takt ska man väl kunna göra som musiker.. Och så lite piano och stämma på Angel of Harlem, den som vi ska spela upp under msuikveckan och på ESO.
Sen simmade jag en kilometer igen. Det är långtråkigt men skönt.
Sen hem och sov. Har sovit säkert tre timmar nu på eftermiddagen. Vetefan vad som är problemet.

Övrigt. Har äntligen kommit på vad det är för fel på min rygg! Massage har inte hjälpt ett dugg, men igår provade jag på en vanlig sketen Ipren och jag har sovit bättre än jag gjort på mycket länge, har kunnat vrida och vända på mig som en mask utan att ha fått ont. Tyder på att jag har en inflammation i ett muskelfäste, så om jag tar några Ipren nu ett par dagar så kommer det förmodligen försvinna. För skönt.

Datum att hålla reda på:
3/10
- Klippning på Virginska. Vetefan vad jag ska göra med svallet, men de får väl göra nåt snyggt av det. Sannamarken i Fjugesta. Tradition.
4/10 - Tid hos skolläkaren. Förhoppningsvis remiss till sjukhuset för knät. Annars blir jag purken.
13/10 - Begravning. Hur ska man palla?
19/10 - Konsert med alla sånggrupper. Sååå kul, men jag kommer missa genrepet. >< Får lösa det på annat sätt.



I entered the room, I sat by your bed all through the night
I watched your daily fight
I hardly knew
The pain was almost more than I could bear
And still I hear your last worlds to me
Heaven is a place nearby so I won't be so far away
And if you try and look for me, maybe you'll find me some day
Heaven is a place nearby so there's no need to say goodbye
I wanna ask you not to cry
I'll always be by your side

You just faded away, you spread your wings, you have flown away to something unknown
I wish I could bring you back
You're always on my mind, I'm about to tear myself apart
You'll have your special place in my heart always
Heaven is a place nearby so I won't be so far away
And if you try and look for me, maybe you'll find me some day
Heaven is a place nearby, so there's no need to say goodbye
I wanna ask you not to cry
I'll always be by your side

And even when I go to sleep I still can hear your voice and those words I never will forget..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0