FN-dagen

Tisdagen den 24:e oktober 2oo6, 18:50

Drygaste S-blocket på länge, alla bara längtade ut. Jag tror banne mig halva klassen skolkade idag för att vi hade framförande med kören, eller i alla fall skolkade massor av killarna, de tyckte väl sig stå lite över det där. Haha. Men kul som fan var det. Jag fick stå absolut längst fram i mitten, typ en meter från publiken, med strålkastaren rätt i ögonen, så jag stod mitt i centrum skulle man väl kunna säga. :P Undrar hur många bilder av mig som ligger ute på hemsidan nu, shit. Var i alla fall en grymt bra show med bra sångare, dansare och talare. Yay. Coolaste var i alla fall på sista föreställningen när vi fick hela aulan att ställa sig upp och sjunga med och klappa i takt på Together. Mäktigt.



Sverige, Sverige, älskade vän
En tiger som skäms
Jag vet hur det känns
När allvaret har blivit ett skämt
När tystnaden skräms
Vad är det som hänt?
Välkommen, välkommen hit
Vem du än är
Var du än är

Duka din veranda till fest
För en långväga gäst
I landet lagom är bäst
Vi skålar för en midsommar till
Färskpotatis och sill
Som om tiden stått still
Välkommen, välkommen hit
Vem du än är
Var du än är

Regnet slår mot rutorna ner
Men natten är ljus
I ett land utan ljud
Och glasen glittar tyst på vårt bord
Lika tomma som ord
Visst är kärleken stor?
Välkommen, välkommen hit
Vem du än är
Var du än är



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0