I'm yours

Onsdagen den första november tjugohundrasex

Sjuttonnolltre:
Usch, vaknade vid fem imorse och kunde inte somna om på jättelänge, men jag satte på nya Vänner så det gick ju bra ändå. Men sen skulle jag ju upp vid sju igen och det var inte det roligaste. Gick bra på Vårdcentralen i alla fall, det var visst någon form av ryggskott fast inflammatorisk så nu ska jag gå på stark Ipren-kur i två veckor. Inga magtabletter fick jag, men dem ska jag få nya tid för. Höll praktiskt taget på att frysa ihjäl när jag skulle ta bussen upp på stan. Det var inte kul nånstans och då hade jag ändå stövlar, leggings under jeansen, tjocktröja, jacka, halsduk och vantar. Gudars. Och inte var det några affärer öppna heller så jag kunde inte gå in och värma mig. Och långt kvar tills bussen hem skulle gå. Men jag fick snällt gå till Resecentrum och sätta mig i väntsalen med tusen andra personer och läsa Metro. Thank God for free newspapers! Somnade på bussen hem, var så jäkla trött. När jag skulle plinga och gå av så funkade inte stoppknappen och inte den framför mig heller, men jag tänkte att jag kunde gå av vid Tomta så jag fortsatte åka. Men för ovanlighetens skull var det ingen som varken skulle gå av eller på där så jag fick snabbt kravla över till nästa säte och trycka på knappen och gå av på nästa hållplats. Lite extra motion, men så himla kallt så jag inte kunde uppskatta det. Somnade så fort jag kom hem i stort sett, eller ja, jag var tvungen att bada först för att få upp värmen. Sov aslänge och har inte gjort något mer idag. Ska tvätta och plocka ur diskmaskinen. Undrar vad man skalaga för mat ikväll? Mamma och pappa är på Medborgarskolan och går någon vinkurs så det är bara jag och bror hemma. Hmm.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0