Stadsvandring

Onsdagen den 23:e augusti 2oo6

13:14 -
Yeah, idag har ES1M och ES1MD varit ute hela dagen. Hade stadsvandring, vilket innebar att vi gick runt halva stan och tittade på olika kulturgrejer, eller rättare sagt STÄLLEN med kulturgrejer, så som Nya teatern, Markurells, Folkets hus, Konserthuset, Stadsbiblioteket, Länsteatern och Konstrfrämjandet. Det var inte så att vi gick in på alla ställen och fick vara inne i värmen, nej nej, vi stod i princip utanför bygnaderna och en lärare pekade och sa "Här har vi det och det och det.., nu går vi vidare". Jag kan väl tillägga att det spöregnade. Jag var i alla fall smart och hade med mig regnjacka, men jag tror tamejfan att jag ska bojkotta det här med regnjacka och införskaffa mig ett snyggt paraply istället, liknande Sebbes pandaparaply. 
Mitt uppe på stan blev våra killar haffade av några mediaelever som tvingade dem att ställa sig och sjunga Imse vimse spindel . Det lät sådär kan jag säga. :P
I stadsparken fick vi festis och baguette, och då kom det återigen några från media och killarna fick än en gång ställa sig och sjunga. Det lät inte särskilt mycket bättre..
Blev i alla fall en kort dag, 09:30 till 12:00 så jag ska inte klaga alltför mycket. Det var ganska mysigt faktiskt och klassen börjar bli riktigt tight, det förekommer redan en hel del kramar.. ^^
Nu ska jag ta och sätta mig och plugga lite noter hade jag tänkt, och sen kolla klart på Road trip.

20:12 - Jodå, jag rådäckade i tre timmar. Det var jävligt skönt, men blir så himla förvirrad när jag vaknar så jag trodde det var morgon och att jag skulle upp till skolan. Men så var det ju inte.
Har övat massa noter nu, har fått ett jättebra program av Louise och det har gått jättefort att lära sig. Jag kan ju inte komma och vara helt utmobbad för att jag inte kan noter nästa vecka.. :P
Imorgon ska vi ha lite dtudieteknik i skolan. Det låter ju sådär lagom uppiggande, men vafan.. Sen ska jag till Marieberg och handla lite skolgrejer och förhoppningsvis också handa lite till mig själv. Jag komerm att offra mina sista sparpengar på grjer till mig själv, jag behöver skämma bort mig. (; Jag kom ju på att jag lika gräna kunde spendera det här studiebidraget efetrsom min lön inte kommer förrän nästa månad och då kan jag använda de pengarna plus septembers studiebidrag till datorn.. Så då kan jag lyxa till det lite nu istället. ^^  Kommer förmodligen sluta med att jag inte hittar nånting, men jag skulle behöva nya skor och ny väska. Och gärna lite kläder. (A) :P



Om han var här skulle jag få ge all den kärlek jag har
Om han kom som jag hoppas och drömemr om
Om han bad skulel allt bli nytt som ett oskrivet blad
Jag kan inte hindra det som sker och inte låtsas mer
Jag kan inte längre leva där förnuftet rår vad mitt hjärta slår
Jag älskar hans doft och när han rör vid mina läppar känenr jag mig som eld, som vind, som stoft

Om han var här, skulle han då se all den svaghet jag har?
Om han kom, var det möjligt att vända om?
Om han sa allting i ditt liv ska förändras idag
Man ska inte ångra det man gjort men hoppet slocknar fort
Varje sekund kan lyckan vända, kärleken förgå
Slå mitt hjärta, slå
Han kysser mig ömt och när jag vaknar nästa morgon finns bara smaken kvar från nåt jag drömt
Lyckan, den ler mot alla andra men inte mot mig
Slå, mitt hjärta, slå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0