No regrets

Måndagen den 21:a augusti 2oo6

19:47 -
Ja, match mot Hovsta igår. Det märktes att vi hade en match i benen redan, det gick trögt att springa i det oklippta gräset som var nedtyngt av helgens regn. Dock 1 - 0 till oss i halvlek. Till andra halvlek visade vi att vi tränat hårt på försäsongen med spinning och gym och kickboxning och allt var det var och att vi faktiskt nått resultat både konditions- och spelarmässigt och tryckte in nio mål till. Slutresultat blev alltså 10 - 0 till Rynninge, det kändes skapligt stabilt såhär inför slutspelet.
Efteråt åkte vi hem till familjen Damberg där Sabina attackerades av lilla hunden Virre som var förbannat ivrig och kåt av sig. Sen fick han totalt spel och hoppade på katten, och man hörde en vrålilsken Kajsa skrika: "PAPPA! JAG HATAR DEN DÄR HUNDEN, VARFÖR DÖDAR VI HONOM INTE?!" Sen fick vi i alla fall jättegod mat som Anders så snällt lagade åt oss, och Anders Schreiber och Anders Damberg höll lite tal och grejer, så vi hade en riktigt lyckad dag med laget. Myspys.
Sedan tog jag lite snålskjuts med Marie hem till Jennifer. Väl där så kom vi på att vi ville kolla på film så vi gick hem till hennes gamla lägenhet och hämtade en massa filmer. På hemvägen gick vi förbi Tony. Vad som skulel bli ett kort besök på fem minuter blev till ett besök på en timme. :P Lyssnade på fjortismusik från hans bil, men det var ju lite skojsigt faktiskt. Sen gick vi hem efter mycket om och men, käkade lite glass och kollade på Svensson Svensson. Jag såg väl kanske bara fem minuter, sen somnade jag. :P
Så idag då. "Första" dagen i skolan. Jag var faktiskt helt cool och inte ett dugg nervös. Alla var jätteschyssta och lärarna verkar jävligt chill, jag ångrar inte en sekund hittills att jag bytte. Nu är dte så att vi är 80 stycken estet-ettor. På papper är vi två klasser, ES1M (min klass) och ES1MD, men egentligen är det bara rent administratvit då vi kommer att ha alla lektioner gemensamt förutom typ klassråd. Det känns verkligen jättebra och jag känner att jag kommer stormtrivas i skolan igen. Gjorde mycket att jag kände Maria också, även om jag är säker på att jag kommer att umgås med jättemånga andra i klassen också. Vi var till och med fyra 89:er i klassen; jag och Maria från sam, Niklas från barn&fritid, och så Elin som jag inte är riktigt säker på vad hon har gått, men jag känner henne ytligt från förr. 
Idag har vi då mest bara fått massa information och kollat in lokaler.. Imorgon blir det lite mer lära-känna-övningar och så ska vi få umgås med estet-tvåorna.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0