Mitt livs bästa belsut

Måndagen den 28:e augusti 2oo6

17:26 -
Jahaja, idag var det första dagen som vi gick på schema. Eller nästan i alla fall, egentligen skulle jag ha börjat 08:10 men av nån anlednign skulle vi börja 09:45 istället. Det var väldigt onödigt eftersom det ända som hände var att vi fick ut våra personliga scheman, och jag hade redan skrivit ut ett på morgonen. Dessutom skulle inte min lektion börja förrän 12:20 så jag hade ett stort hål där jag kunde ha sovit istället. Men det gjorde ingenting, det var ju fler som hade hål och jag, Sofie och Elin åkte upp på stan och fixade lite grejer och köpte naturgodis på Alibaba. Jättetrevliga tjejer verkligen, hade inte ens pratat med dem innan och Elin visste jag inte ens namnet på. Jag tycker om spontana personer. ^^
Efter lunch hade jag min första riktiga lektion på estet, som råkade vara ensemble. Så himla roligt verkligen, vi var sex personer som skulle samsas om instrument och spela en låt ihop. Jag fick sjunga och det gick riktigt bra faktiskt, jag har äntligen blivit vän med mikrofonen och det kändes inte alls pinsamt. Svår låt, men det var riktigt kul och de andra var så duktiga även om en del hade fått instrument som de inte var vana vid. Nästa gång ska vi fortsätta på samma låt men vi ska byta instrument. Vi får se hur det går för mig. :P
Sen hade jag bara matte, och jag behöver inte ha matte mer än en gång i veckan och det beror endast på att den är mitt på dagen så jag slipper ha håltimme och att det är bra att ha lite matte så att jag inte glömmer bort allt tills jag läser matte B i tvåan. Samma sak med engelskan, där blir det två gånger i veckan men där kommer jag att tenta av engelska B. Det blir finfint, mycket skönare dagar.
Jag ångrar inte en sekund att jag valde att byta linje. Jag trivs så otroligt bra här, alla är hur snälla som helst, lektionerna är roliga och givande och lärarna är schyssta. Kommer bli tre av mina absolut bästa år! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0