Katastrof

Lördagen den 26:e augusti 2oo6

15:07 -
Igår hade vi mys med våra treor. Det var lite olika stationer, som med tvåorna.
På första stationen lekte vi Dunken mitt i skolan. Folk måste ha trott att vi var dumma i huvet som smög omkring som andra James Bonds.. Jag var bäst och fridunkade. (; Dagens bästa gömställe stod i alla fall Samuel för; han gick och satte sig med en annan grupp i ett annat klassrum, och det var då ingen som märkte det. :P
Sen hade vi en station där vi skulle ut i skolan och leta skatter, vilka var olika instrument, exempelvis leksakstrumpeter, munjigor och maraccasägg. Dessa instrument skulle vi sedan använda oss av för att göra en melodi till en helkonstig text. Vår blev helt sämst.. Efteråt fick vi ta på oss ögonbindlar och så skulle vi gå en liten runda medan vi lyssnade efter olika ljud som vi skulle följa. Jag gick in i en pelare, en vägg, en dörr, ett bord samt en soffa. Jag har blåmärken både här och där kan jag tillägga.. (A) Medan vi gick där sprutade treorna på oss med vattenpistoler, så man vart helt dyngsur också.
På nästa station skulle vi göra om Det gör ont till hårdrocksversion. Det vart sådär, lät mer som dansband än som hårdrock. :P
Sen hade vi en station där vi lekte olika lekar, som Fruktsallad, Hela havet stormar och Tidningsleken. Helt okej.
På nästa station var det dags för babysång. Det var som att vara tillbaka på dagis, vi sjöng namnsånger och gjorde barnlekar. Jag var dock väldigt snygg i rosa plastglasögon.. :P
Sedan var det dags att titta på hockeybilder. Där skulle vi då välja ut varsin hockeyspelare och berätta vad vi "visste" om den. En hel del intressanta utlägg om favoritfrukter, och reggaens grundare. Say no more.
På sista stationen satt vi bara och chillade med Augin och company. Frågade lite saker och sådant.
Efteråt hade vi avrundning med fika och en del framträdanden. Kamilla blåste en helt sjukt falsk ton på en leksakstrumpet, alla började skrika "STRAFF! STRAFF! STRAFF!" så alla treor började spruta med sina vattenpistoler på henne och hennes grupp.
På lunchen bekantade jag mig lite mer med den manliga delen av klassen. Riktigt roliga är de. Vi hade en rolig presentationsrunda som inkluderade namn, huvudinstrument, favoritkaka samt favoritdoft. :P
På eftermiddagen hade vi information om sången och blev indelade i grupper. Min verkar vara helt okej.
Efter skolan följde jag med Kajsa till Bluediblu för att hon skulle prova jacka. Och där vart jag kär. Så kär! I en brun skinnjacka. Oh my goodness vilken vacker syn det var! Villhavillhavillha! Kostar 1 600 kronor, så lite tveksamt om jag ska köpa den men funderar på att ta av lönen..
Sen åkte jag till Jennifer och lämnade pengar som Tony skulle köpa sprit för. Mina byxor hade gått sönder så jag tänkte att jag var tvungen att åka hem och byta om och hämta lite anbdra kläder eftersom jag skulle sova hemma hos Jennifer efter att ha varit på fest, men så ringde mamma och påminde mig om att jag hade träning, så det var ju bara hem och packa och sen dra in på träning direkt. Sen direkt hem till Jennifer igen och göra sig iordning till festen. Tony segade som fan så det tog säkert tre timmar extra inna vi ens började förfesta. Så kom det lite mer folk och vi ringde taxi vid 23:00. Det skulle ta femton minuter men taxin kom inte förrän 23:55, så då hade jag börjat bli skapligt trött på skiten redan. Men vi kom till Vivalla till slut men jag däckade i soffan rätt fort, var helt sjukt trött och dessutom var jag ledsen. Sedan var det meningen att ví skulle vidare till en annan fest i Vivalla, men vi hann inte så långt för det vart bråk och polisen kom. Då tyckte vi att det räckte för idag så jag, Jennifer, Tony, Malin och Carro tog en taxi. Malin och Carro släppte vi av vid Krämaren och resten av oss åkte vidare och körde drive in på Max klockan 04:00 på natten, det är ju också normalt. Sen lite efterfest hos Tony, jag somnade igen, och eftersom jag frös så och Tony och Jennifer ville ha täcket fick Tony rota fram en gammal madrass som jag fick använda som täcke. Men det fungerade ju det med, jag sov så gott så, tills de sa att vi skulle hem till Jennifer och sova istället. Vi la oss och kollade på Skärgårdsdoktorn och somande väl vid 05:00, sen vaknade vi igen vid 09:30. Jag låg och nös hela förmiddagen.
Men nu är jag hemma i alla fall, ska vara barnvakt åt Linn och Petter ikväll.. Mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0