En helt vanlig dag på jobbet

Tisdagen den 15:e augusti 2oo6

15:41 -
Jag var pigg och vaken när jag vaknade imorse, kom iväg som vanligt men ändå lyckades jag missa bussen till jobbet, vilket satte mig i en lite knepig sits eftersom varken mamma eller pappa var hemma så de kunde skjutsa mig. Så jag fick snällt ringa till Johanna i receptionen och förklara läget och hon lovade att vaktmästaren Krister skulle komma och hämta mig nere vid Konsum om jag bara tog nästa buss upp till Garphyttan. Sagt och gjort, klockan halv elva satte jag mig på bussen mot Garphyttan och den var framme i centrum två minuter innan det var dags för Krister att hämta mig. Det regnade, precis som det gjort hela veckan. Det gick fem minuter och ingen Kilsbergenbil i sikte. Det gick en kvart och människor som hade åkt till Konsum hann se mig både på in- och utvägen. Det fortsatte regna. När jag hade stått där i 25 minuter och det fortfarande inte hade kommit någon stannade en bil och en gubbe stack ut huvudet och undrade hur det var fatt och om jag behövde skjuts in till stan. Jag tackade vänligt men bestämt nej, jag visste ju att Krister skulle komma och hämta mig förr eller senare. När det så gått en halvtimme och såna som hade varit och handlat men sedan kommit på att de glömt nånting och dåpkt tillbaka hade sett mig för tredje gången började det hea kännas lite pinsamt, så jag ringde till Johanna igen och frågade om Krister hade kommit iväg än. Det hade han inte, men tio minuter senare, efter fyrtio minuters väntande i strilregn ser jag till min lättnad bilen komma körandes, med både Krister och Peter.
När jag torkat någorlunda var det så dags att börja jobba. Även idag har jag stått i receptionen/caféterian och det har som vanligt knappt varit något folk här så jag gör så gott jag kan och förösker hitta på saker att göra. Har till exempel gått runt hela lokalen och bytt ut och tänt nya värmeljus (shit, snacka höst- och mörkerkänsla..) och spanat lite diskret på en gymnasieklass som haft någon sorts "konferens" här under ett par dagar. Annars går jag faktiskt mest runt och torkar av bord och plockar disk, men det är faktiskt rätt kul. Lite segt blir det ju, men nu har Johanna gått ifrån en sväng så jag passade på att sätta mig här. (A)
Tydligen gymnasiefest på frimis ikväll, men det känns väldigt tveksamt att jag ska gå.. Ska ju upp och jobba imorgon igen och är fortfarande inte riktigt pigg efter helgen. Men vi får se. Jag kanske hinner ändra mig, som vanligt.
Imorgon är det seriematch mot Tånged, ska bli riktigt intressant. Är förmodligen en av våra största konkurrenter om platserna till division tre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0