Dålig tajming

Torsdagen den 17:e augusti 2oo6

18:06 -
Igår var det myskväll hos Jennifer. Var ute en stund, sen lagade hon, jag och Tony tacos. Det var grymt gott, jag hade inte ätit på hela dagen så jag var vrålhungrig. Sen tvingade jag Tony att springa hem till sig och hämta Ice Age 2 så den kollade vi på sen. ^^ Klockrent.
Imorse vaknade jag först av att Tonys mobil ringde femtio gånger utan att han hörde dte, så han kom nog för sent till jobbet, stackarn. Sen ringde min mobil vid tolv och då var både Jennifer och jag fortfarande helt sjukt trötta men det var bara att stiga upp.
Sen blev det promenad till skolan, tog fanimej en halvtimme och varmt som satan var det. Men vi är ju nyttiga av oss. (; De hade gjort om en massa på skolan, blir nog fint när det är helt klart. Vi satte hos bland de andra som satt och väntade på att få gå in till lärarna och visa vad de går för och jag var ganska lugn faktiskt. Tills jag väl stod där och insåg att jag skulle sjunga acapella inför fem helt okända människor. Panik! Kändes skapligt ostabilt att jag var förkyld som en get och så dyngnervös på det, plus att jag i sista minuten bestämde mig för Christina Aguileras Cruz, och inte någon av de låtarn ajag övat på... Det kan inte ha låtit särskilt bra, men jag är i alla fall stolt över att jag över huvud taget klarade att sjunga inför de där människorna. Efter det skulle jag göra något papper om noter, men jag är totalt värdelös på noter så jag gjorde typ ingenting på hela pappret.
Nästan så man får skämmas lite. I stort sett alla andra som ska gå estet musik har antingen gått på Karl-Johanskolan som är en musikskola eller har gått kurser på Kulturskolan, så kommer jag där som en liten mupp och är självlärd. Inte särskilt skillad i jämförelse med dem, men vafan, jag slår ur underläge. Jag vet att jag kan om jag vill och vågar. Faktiskt.
Jag vart imponerad av Sebastian som sjöng duett med en av musiklärarna i En helt ny värld. Jag höll faktiskt på att börja gråta för att det var så fint. Äkta jag.. Är så känslig för fin musik. :P (A)
Men känns faktiskt som att det kommer att bli riktigt bra att gå estet nu. Känner att jag har orken och viljan att lägga ner tid på skolan nu, och jag känner på mig att klassen kommer att bli riktigt bra.
Nu är det bara kärleken jag vill ha, som alltid. Men vafan.. Ge mig. I wanna feel the loooooove! ;D

I mp3:n
And then I turned seven - If you live by the sword, you die by the sword
Panic! at the disco - London beckond song about money by machines
Dixie Chicks - Not ready to make nice
Panic! at the disco - Lying is the most fun a girl can have without taking their clothes off
Shakira - Illegal
The Used - Cut up angels
Good Charlotte - Emotionless



Forgive sounds good
Forget, I don't think I could
They say time heals everything but I'm still waiting
I'm through with doubt
There's nothing left for me to figure out
I've paid a price and I'll keep paying

I'm not ready to make nice, I'm not ready to back down 'cause I'm mad as hell and I don't have time to go round and round and round
It's too late to make it right
I probably wouldn't if I could
I'm still mad as hell, can't bring myself to do what it is you think I should

I know you said "why can't you just get over it?"
It turned my whole world around but I kind of like it
I lie in my bed and I sleep like a baby with no regrets and I don't mind saying it's a sad, sad story that a mother will tell her daughter that she ought to hate a perfect stranger
And how in the world can the words that I say send somebody so over the edge that they'd write me a letter, tell me that I better shut up and sing or my life will be over?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0